سئو یا گوگل ادوردز، کدام یک بهتر است؟

سئو سایت پروسه ای است که به وسیله آن می‌توانید برای بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، کمک بگیرید.

سئو سایت پروسه ای است که به وسیله آن می‌توانید برای بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، کمک بگیرید و تبلیغات در گوگل ادورز یک کمپین دیجیتال مارکتینگ یا به عنوان یک کمپین تبلیغاتی که به‌ازای پرداخت پول است که از راه آن سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل به نمایش درمی آید.

اما چرا به آموزش سئو و گوگل ادوردز نیاز داریم؟

از مهمترین مهم‌ترین مولفه‌های بازاریابی موتور جستجو، می توان به ادورز و سئو اشاره کرد می توان از آنها به عنوان بهترین ابزارها در زمان اداره‌ی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال یاد کرد.

هر یک از این دو روش از شباهت ها و تفاوت هایی برخوردار است، کاری که شما باید انجام دهید این است هر دو روش را مورد استفاده قرار دهید و با توجه زمان پیش روی تان ببینید که بهتر است کدام یک از روش ها برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

سئو یا seo چیست؟

در واقع سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل می باشد. گوگل به طور سالانه جهت بهینه سازی های الگوهای خود شیوه های جدیدی را مورد استفاده قرار می دهد تا در آخر بتواند بهترین و مفید ترین وب سایت ها را برای کاربران به نمایش درآورد.

خوب است بدانید که انجام دادن سئو سایت آنقدر هم ساده نمی باشد و در اصل کار شما این است که بتوانید ربات های گوگل را راضی کنید.

همینطور نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که مشاهده نتیجه حاصل از انجام دادن سئو زمان بر است.

در نتیجه رعایت اصول سئو منجر می شود که کاربر از دیدن وب سایت شما احساس خرسندی داشته باشد.

گوگل ادورز چیست؟

به منظور مقاسیه سئو و ادورز می خواهیم به توضیح در مورد گوگل ادورز بپردازیم.

همان گونه در بالاتر به آن اشاره شد، گوگل برای مدیران سایت ها امکاناتی را فراهم آورده است. از جمله یکی از این امکانات که می توان به آن اشاره کرد، انجام تبلیغات به وسیله گوگل است که سبب می شود بتوانید سایت خود را به سرعت در نتایج جستجو گوگل بالا بیاورید.

البته نکته ای که وجود دارد این است که انجام این تبلیغات نیازمند پرداخت هزینه است. به عبارتی گوگل ادوردز را می توان به عنوان یک سرویس تبلیغاتی از جانب گوگل معرفی کرد تا به وسیله آن وب سایت شما برای مدتی از رتبه ای بالا برخوردار باشد.

اساس کار گوگل ادورز، کلمات کلیدی هدف می باشد. در نتیجه شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طرفی سایت شما بر اساس همین کلیدی برای مخاطب هدفتان به نمایش در می آید.

بعد از اینکه با تعریف سئو و گوگل ادورز آشنایی پیدا کردید، به مقایسه این دو شیوه با هم می پردازیم.

بهینه سازی سایت از راه سئو یکی از شیوه های است که افراد برخوردار از وب سایت آن را مورد استفاده قرار می دهند و البته حواستان باشد که زمان طولانی لازم است تا بتوانید نتیجه آن را مشاهده کنید؛ به همین دلیل گاهی اوقات سئو کاران شیوه های منفی و و از راه سئو کلاه سیاه به بهینه سازی وب سایت خود می پردازند.

سوالی که ممکن است که در این قسمت برای افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند ایجاد شود این است که گوگل ادورز کاربری تر و بهتر است و یا سئو؟

بهترین توصیه ای که می توانیم برای صاحبان کسب و کار داشته باشیم این است که هر دو شیوه یعنی سئو و گوگل ادورز را با هم مورد استفاده قرار داده و بتوانید به نتایج بالاتری در گوگل کسب کنید.

چنانچه از رتبه و موقعیت بالایی در گوگل برخوردار باشید باز هم به منظور مورد هدف قرار دادن کاربرانی که احتمال دارد با حوزه کسب و کار شما آشنایی نداشته باشند، لازم است از گوکل ادورز استفاده کنید.

زمانی که شما برای وب سایت خود تبلیغات گوگل ادورز را مورد استفاده قرار می دهید، در صورتی که کاربر به جستجوی کلمه کلیدی هدف شما بپردازد، تبلیغ کلیکی شما در بالاترین جایگاه گوگل به نمایش در می آید.

محل استفاده از تبلیغات کلیکی ادوردز در سایت به این صورت نشان داده می شود که در ابتدای نام خود عبارت سبز رنگ را دارند و یا دراول آدرس کلمه Ad بوده و بقیه سایت ها با به کارگیری از سئو به نتایج مورد نظر دست پیدا کرده اند.

احتمال دارد با خودتان بگویید که برای وب سایت من سئو مناسب است یا گوکل ادورز؛ بنابر توضیحات گفته شده در مورد تفاوت سئو و گوکل ادورز، می توان گفت اگر در این حوزه تازه کار هستید و رقیب های حرفه ای در این حوزه ندارید، لازم نیست که برای وب سایت خود از تبلیغات گوگل ادورز استفاده کنید و می توانید برای شروع از سئو کمک بگیرید.

پس اگر وب سایت تان تازه است توصیه می شود که در ابتدا از بهینه سازی موتورهای جست و جو استفاده کنید.

در صورتی که در کسب و کارتان از رقیب های حرفه ای برخوردار هستید، علاوه بر انجام بهینه سازی موتورهای جستجو بایستی از تبلیغات گوگل ادورز هم استفاده کنید.

یک از برتری های گوگل ادورز در مقایسه با سئو این است که باعث می شود فروشتان افزایش پیدا کند و خیلی سریع تر به نتیجه برسید.

سئو یا گوگل ادوردز، کدام یک بهتر است؟

صاحبان کسب و کارها می توانند بر روی کسب وکار خود با گوگل ادورز سرمایه گذاری کنند؛ چرا که در کوتاه ترین زمان به بهرین نتیجه می رسند.

حال اگر می خواهید بدانید که کدام شیوه برنده رقابت صفحه اول است باید بگوییم که اگر بخواهید به صورت اصولی جزو نتایج برتر گوگل قرار بگیرید ۲ راه وجود دارد.

در راه اول به کارگیری از سئو است و کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود برای موتورهای جستجو گوگل بهینه نمایید؛ که برای دستیابی به این نتیجه بایستی محتوا های مفید و کاربردی تولید نمایید.

حواستان باشد که تمامی اصول را رعایت کنید. به این نکته توجه کنید که در صورت استفاده از شیوه سئو برای رسیدن به نتیحه باید صبور باشید چون زمان بر است اما اثر آن ماندگار می باشد.

بر این اساس خوب است بدانید گوگل ادوردز و سئو در رقابت با یکدیگر نمی باشند بلکه دو ابزار قدرتمند و کاربردی می باشند که می توانند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند.

هنگامی که می خواهید ترافیک سریع تری برای وب سایت خود ایجاد کنید بهتر است از گوگل ادوردز استفاده کنید و همینطور برای کسب موفقیت های ماندگار و طولانی مدت سئو را مورد استفاده قرار دهید.

کد خبر 600671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.