افتتاح پروژه‌های مجتمع پردازش پسماند قم در هفته دولت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: پروژه‌های فنی مجتمع پردازش پسماند همزمان با هفته دولت با صرف اعتباری بالغ‌بر ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به افتتاح پروژه‌های سازمان همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند در کنار دیگر بخش‌های شهرداری، در این ایام نسبت به راه‌اندازی پروژه‌های آماده افتتاح اقدام می‌کند.

وی افزود: احداث سایت تخمیر و تولید کود کمپوست شماره دو با هدف دفن نشدن زیر سرندی مواد آلی سیستم تفکیک پسماند شهری و تولید محصول کاربردی و ایجاد ارزش‌افزوده برای ۶۵ درصد پسماند شهری با مساحت ۲۰ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: نفوذ نکردن شیرابه به بستر خاک و جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و سفره آب‌های زیرزمینی از ویژگی‌های بارز این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز مدیریت و توسعه پردازش پسماند شهری و صنایع تبدیلی، دیگر پروژه آماده افتتاح در این ایام به‌شمار می‌رود.

میرابراهیمی با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد و توسعه صنایع پردازش و تبدیلی از اهداف راه‌اندازی این پروژه است، افزود: احداث این پروژه در آذرماه سال ۹۹ آغاز شد و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی خط تولید گرانول از نایلون‌های پسماند شهری با ظرفیت پنج تن در روز، به مساحت دو هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: احداث سلول دفن مهندسی و بهداشتی واقع در سایت البرز در مساحت ۱۵ هزار مترمربع چهارمین پروژه سازمان مدیریت پسماند در حوزه فنی بوده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 600657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.