۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
معرفی APIهای ایرانی

چه زمانی API به کارمان می‌آید؟ برای مثال شما به یک مجموعه اطلاعات خاص مثل آب‌وهوا برای اپلیکیشن و یا وب‌سایت‌تان نیازمندید و قادر به مهیا کردن آن داده‌ها به تنهایی نیستید؛ اینجاست که رابط برنامه‌نویسی کاربردی یا همان API به کمک‌تان می‌آید.

با وجود APIها دیگر نیازی نیست برای جمع‌آوری اطلاعات تجهیزات خاصی تهیه کنید. پیش از وجود APIها برای داشتن داده‌های آب‌وهوا، باید حتما مراحل سختی طی می‌شد. از زدن یک پایگاه و ایستگاه هواشناسی بگیرید تا جذب نیرو متخصص! خب واضح است که این کار زمان و هزینه بالایی را طلب می‌کرد و اصلا منطقی‌ نبود. امروزه دیگر این کار موضوعی سخت نخواهد بود و به راحتی با در دسترس داشتن یک API آب‌وهوا کار شما به راحتی راه می‌افتد و می‌توانید به داده‌های موردنظر خود برسید.

پادیوم کار را راحت کرد!

امروزه با گسترش فضای وب و فناوری کمتر کسب‌وکاری را می‌توانید پیدا کنید که از APIها استفاده نکند. در حقیقت اکثر شرکت‌های بزرگ و یا استارتاپ‌های کوچک، نیازمند خدمات ارائه شده توسط APIها هستند؛ و همین سبب شده تا افق دید شرکت‌ها عوض شود.

شما به عنوان Client App درخواست خود را برای سایت و یا دیتابیس مورد نظر خود می‌فرستید و Database پاسخ شما را در قالب‌های JSON و یا XML ارسال می‌کند؛ پادیوم یکی از بسترهای ارائه دهنده API است که به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال، APIهای مختلفی را در حوزه فروش و پرداخت را ارائه می‌دهد.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی چند API‌های کاربردی و مفید در ایران بپردازیم و شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

چند API ایرانی و کاربردی

  • API درگاه پرداخـت

API درگاه پرداخت یکی از پرکاربردترین انواع API است. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین بخش اقتصاد دیجیتال این روزها پرداخت آنلاین بوده نیازمند یک زیرساخت جامع و توانمند برای سامان‌دهی به پرداخت‌های کسب‌وکار آنلاین است. یکی از زیرساخت‌های قابل اعتماد در این حوزه، زیرساخت پرداخت سرزمین هوشمند پاد است که امکانات و خدمات مختلف همچون پرداخت از طریق درگاه (IPG)، پرداخت با پیامک بدون نیاز به اتصال به اینترنت، پرداخت در آینده، پرداخت از طریق POS، تهاتر فاکتورها با کسب‌وکارهای دیگر، پرداخت از طریق کیف پول متصل به حساب مجازی کاربر و پرداخت از طریق دریافت لینک پرداخت بدون نیاز به رجوع به وب‌سایت را به مشتری خود ارائه می‌دهد.

  • API احراز هویـت

خوبی استفاده از api احراز هویت پادیوم این است که شما در سامانه‌های یکپارچه از جمله پاد، تنها با یک بار احراز هویت می‌توانید از تمامی سرویس‌های این سرزمین هوشمند بهره‌مند شوید.
این سرویس به کمک هوش مصنوعی، با دقت بسیار بالا هویت افراد را تشخیص می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید فرد موجود در ویدئو، با دارنده‌ی کد ملی ارسالی یکی هست یا خیر!

همچنین امکان اعتبارسنجی زنده بودن ویدئو نیز با این سرویس فراهم است.

سامانه احراز هویت پاد مبتنی بر OAuth2 است که همین موضوع امنیت اطلاعات کاربران را تضمین می‌کند. SSO سرزمین هوشمند پاد به صورت API در وب‌سایت پادیوم قابل دسترس است و تمامی کسب‌وکارهای مختلف با ثبت‌نام در پادیوم به سادگی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

API بیــمه

تمامی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حوزه‌ی بیمه و خدمات مالی برای جذب کاربر بیشتر و همچنین افزایش میزان خدمات خود باید از APIهای بیمه استفاده کنند. کمک گرفتن از این فناوری سبب به حداکثر رساندن پس‌انداز و بهره‌وری بالاتر می‌شود. از جمله این بیمه‌ها می‌توان به بیمه عمر پاسارگاد اشاره کرد که خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • استعلام بیمه‌نامه
  • لیست اقساط
  • ثبت پرداخت قسط و ... است.

API دریافت کد پستی

اگر محصولی دارید که با کد پستی و آدرس کاربران سروکار دارید، وب سرویس دریافت کد پستی با آدرس برای شماست. به کمک وب سرویس دریافت آدرس با کد پستی شما می‌توانید با دریافت کد پستی ۱۰ رقمی معتبر از کاربر اطلاعات نظیر استان، شهر، خیابان و پلاک را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره api کد پستی پیشنهاد می‌کنیم مستندات فنی این سرویس را مطالعه کنید.

چطور با پادیوم در ارتباط باشیم؟

پادیوم به عنوان یک پلتفرم و بستر دوسویه، تلاش می‌کند تا در یک بستر امن وظیفه خود را در قالب تسهیل روند راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارها با ارائه و دریافت APIهای تجاری و خدماتی به نحو احسنت انجام دهد. همانطور که می‌دانید راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار می‌تواند کاری سخت و گاهی طاقت‌فرسا باشد، به گونه‌ای که برخی را از ادامه این مسیر منصرف کند. اما پادیوم با ارائه APIهای مختلف و خدمات دیجیتال مورد نیاز کسب‌و کارها، آن‌ها را در این مسیر ناهموار همراهی می‌کند تا این فرآیند برای افراد ساده‌تر شود.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی چگونگی خرید API و اطلاعات بیشتر درباره‌ی سرویس‌های مختلف پادیوم می‌توانید سری به وب‌سایت آن‌ها بزنید و با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

کد خبر 600649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.