سمنان شهری خلاق در زمینه سفال و سرامیک هنری است

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: نشست کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین گلهاشم امروز _هفتم شهریورماه_ در نشست کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب استان سمنان و اعضای این کمیسیون برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه جایگاه سفال و سرامیک سمنان در سطح کشور دارای عظمت و ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه هنری بوده، باعث افتخار است.

وی افزود: طی بازدیدی که از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر به همراه نمایندگان اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از گاراژ تاریخی کلانتر جهت تبدیل به یک بازار هنری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مبنی بر تبدیل این بنا به یک بازار هنری انجام شد که با بحث و تبادل نظر به تصمیمات خوبی می‌توان دست یافت، شهرداری برای احیای خانه‌های تاریخی با کاربری فرهنگی نیاز به همکاری سازمان‌های مربوطه در این زمینه دارد.

در ادامه مجید نظری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری فراتر از مباحث شهری، مرمت خانه یا بناهای تاریخی است و در این امر خطیر امروز نیاز به همکاری دیگر سازمان‌های مربوطه برای مرمت، بازسازی و ساخت دارد.

وی افزود: دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص گاراژ تاریخی کلانتر با توجه به هزینه‌هایی که برای آن شده است، بحث ساماندهی و سپس بهره‌برداری از آن است که اگر مقرر شود این مکان تاریخی به بازار هنری تبدیل شود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید زمینه تعامل و تسهیل در این بهره‌برداری را فراهم کند.

نظری با اشاره به ضرورت کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان، اظهار کرد: امیدواریم مقامات ارشد شهر و استان سمنان در خصوص طرح پایتخت کتاب مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

هنرمندان از ظرفیت استان سمنان استفاده کنند

حسین موسوی دلازیانی، دبیر شورای اسلامی شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان نیز در این نشست، اظهار کرد: شهر سمنان در زمینه‌های بسیاری دارای ظرفیت بالایی است و در مسائل فرهنگی همچون کتاب نیز در این بستر وجود دارد.

وی افزود: این هنر هنرمندان شهر است که چگونه از این زمینه و ظرفیت‌ها استفاده کنند تا بهترین بهره در زمینه‌های فرهنگی و هنری برای شهر و استان سمنان به دست بیاید.

در ادامه رضا صباغیان، عضو کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان نیز خاطرنشان کرد: شهر سمنان پیش از این لایق کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بود و امیدواریم این بار مدیران ارشد شهرستان و استان، همیاری و همکاری لازم را داشته باشند تا کسب این عنوان به نتیجه برسد.

کد خبر 600599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.