آمادگی شهرداری خرم‌آباد برای صدور پروانه مقاوم‌سازی

شهردار منطقه۲ خرم‌آباد گفت: ساختمان‌های حاشیه و بافت مرکزی شهر قدیمی و ناایمن است و شهرداری در حال پیگیری این معضل بوده تا خطری شهروندان را تهدید نکند.

علی نورایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از طریق سازمان آتش‌نشانی به مالکان پاساژهایی که بیشتر ساختمان‌های آن قدیمی و ناایمن بوده، اخطار داده شده است و ساختمان‌های جدید نیز کنترل می‌شود؛ به هیچ عنوان در ساخت‌وسازی که اصول مهندسی اعمال نشده باشد، اجازه کار داده نخواهد شد.

وی افزود: اهرم قانونی مدیریت شهری در این زمینه ماده ۱۰۰ است و به شدت با مالکان ساختمان‌هایی که بحث استحکام را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

شهردار منطقه دو خرم‌آباد با بیان اینکه در بحث ایمن‌سازی، بعضی از منازل مسکونی باید بازسازی شود، ادامه داد: شهروندان به لحاظ اقتصادی توانایی بازسازی را ندارند؛ شهرداری آمادگی صدور پروانه مقاوم‌سازی در منطقه دو را دارد و پروانه تعمیرات صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ شهروندی در خرم‌آباد درخواست پروانه تعمیرات نداده است، اضافه کرد: با تعمیرات ساده می‌توان ساختمان‌ها را مقاوم‌سازی و نوسازی کرد، زیرا هزینه عوارض شهرداری برای صدور پروانه زیاد نیست و به راحتی می‌شود این کار را انجام داد.

نورایی گفت: در این راستا طرح تشویقی در بافت فرسوده از جمله طرح تجمیع دو پلاک، یک طبقه تشویقی و طرح احیای بافت فرسوده یک طبقه تشویقی را داریم و افرادی که بحث عقب‌نشینی دارند، نیز تراکم تشویقی دریافت می‌کنند.

کد خبر 600569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.