تکمیل پل اصلی تالش نیازمند اعتبارات استانی است

سرپرست شهرداری تالش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه اعتباری از محل تملک دارایی سرمایه‌ای به پروژه مهم پل اصلی شهر اختصاص نیافته است، گفت: تکمیل این پروژه نیازمند اعتبارات استانی است.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعریض پل اصلی شهر تالش که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهرداری است، در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و تاکنون ۳۶ شمع و سه عدد فونداسیون و ستون اجرا شده و درمجموع، این پروژه حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: موافقت‌نامه اولیه سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برای تخصیص اعتبار به این پروژه، سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال بود و در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری نیز مبلغ ۲۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که شهرداری براساس این بودجه ۶۰ میلیارد ریالی با پیمانکار برای اجرای پروژه قرارداد همکاری امضا کرده است.

سرپرست شهرداری تالش تصریح کرد: از ۳۵ میلیارد ریال بودجه سازمان برنامه و بودجه استان، تنها ۱۱ میلیارد ریال در قالب اوراق خزانه سررسید ۱۴۰۳ به پروژه پل اصلی شهر تالش اختصاص پیدا کرده که ارزش واقعی آن کمتر از هشت میلیارد ریال است.

نجاتی خاطرنشان کرد: در سال جاری هشت عدد شمع ۱۸ متری در پروژه پل اصلی تالش اجرا شده و طبق آخرین صورت وضعیت مالی پیمانکار حدود ۲۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه کرده است و در حال حاضر نیز کوله‌های شمالی، جنوبی و وسط در مرحله اجرای فونداسیون و ستون توسط پیمانکار است و اقدامات اجرایی در بستر رودخانه تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه براساس برآورد سال گذشته، هزینه تکمیل پل نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار بود که با توجه به تورم سال جاری این رقم افزایش یافته است، تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ از محل تملک دارایی سرمایه‌ای برای پروژه مهم پل اصلی شهر تالش هیچ گونه اعتباری در نظر گرفته نشده است.

سرپرست شهرداری تالش افزود: مدیریت شهری با جدیت پیگیر اختصاص بودجه استانی به پروژه پل اصلی شهر تالش بوده و با توجه به اینکه منابع مالی شهرداری محدود است از مسئولان استانی انتظار داریم اعتبارات لازم را به این پروژه اختصاص دهند تا هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از پل اصلی تالش مشکلات ترافیکی شهر به ویژه در ایام پر بارش رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش، مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 600535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.