کاهش سود صنعتی چین با مهار کووید-۱۹ و موج گرما

اعمال محدودیت‌های جدید کووید-۱۹ و وقوع موج گرمایی در چین طی ماه جولای، با کاهش تولید و فعالیت کارخانه‌های این کشور منجر به پایین آمدن سود صنعتی آن شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقتصاد چین در سه ماهه منتهی به ژوئن به‌سختی از قرار گرفتن در شرایط انقباض فرار کرد زیرا محدودیت‌های شدید کنترل کووید -۱۹ و مشکلات بخش املاک باعث کاهش تقاضا در این کشور شده بود.

اداره ملی آمار چین اعلام کرد که سود شرکت‌های صنعتی کشور در فاصله ژانویه تا جولای سال جاری ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است که این امر رشد یک درصدی ثبت‌شده برای شش ماهه اول سال را از بین برده است. به‌این‌ترتیب سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه جولای کاهش یافته که این امر با معکوس کردن دستاوردهای قبلی در این زمینه همراه است، زیرا در حالی‌که کمبود برق به‌دلیل موج گرما فرآیند تولید را تهدید می‌کرد، محدودیت‌های جدید کووید -۱۹ باعث کاهش تقاضا و کوچک شدن مرزهای کارخانه‌ها شد.

اداره آمار همچنین اعلام کرد که بدهی‌های شرکت‌های صنعتی در ماه جولای نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است که با افزایش ۱۰.۵ درصدی ماه ژوئن برابری می‌کند.

اعمال محدودیت‌های جدید کووید -۱۹ در ماه جولای به تولید و فعالیت کارخانه‌ها در مراکز تولیدی بزرگ چین ازجمله شنژن (Shenzhen) و تیانجین (Tianjin) ضربه وارد کرد و باعث شد رشد صنعتی چین در این ماه از ۳.۹ درصد ماه ژوئن به ۳.۸ درصد در مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته باشد. از اواسط جولای نیز موج گرمای شدیدی حوضه وسیع رودخانه یانگ تسه (Yangtze) چین را فرا گرفت و شهرهای پرجمعیت موجود در فاصله شانگهای (Shanghai) تا چنگدو (Chengdu) را پوشش داد که به‌دنبال آن ساخت‌وساز و سایر فعالیت‌های خارج از خانه تحت یک هشدار قرمز کاهش یافت یا متوقف شد چراکه با ورود این موج گرمایی، افرادی به‌دلیل گرمازدگی در بیمارستان‌ها بستری شده یا حتی بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

سیاست‌گذاران چینی در تلاش هستند تا با دوبرابر کردن هزینه‌های زیرساختی، از اقتصاد در حال رشد خود حمایت کنند.

کد خبر 600518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.