ایران ۳۳-عربستان ۳۲/حالا فقط یک‌گام تا فتح آسیا فاصله است

تیم‌ملی هندبال نوجوانان پسر کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا در یک‌بازی نزدیک و حساس با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به‌برتری رسید و فینالیست شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا در پایان ۸۰ دقیقه ماراتن نفس‌گیر مقابل عربستان با نتیجه ۳۳ بر ۳۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

در پایان ۶۰ دقیقه تلاش دو تیم در نهایت این دیدار با تساوی ۲۴ _ ۲۴ به پایان رسید تا تکلیف برنده میدان در دو وقت اضافه پنج دقیقه‌ای مشخص شود. در پنج دقیقه اول عربستان ۲۷ بر ۲۶ پیش افتاد اما در پنج دقیقه دوم، ملی‌پوشان ایران نتیجه را به تساوی ۲۸ بر ۲۸ کشاندند.

در ادامه و پس از تساوی دو تیم در پایان ۷۰ دقیقه کار به وقت‌اضافی بعدی کشیده شد. در پنج دقیقه اول نتیجه دیدار ۳۱ بر ۳۰ به‌سود ایران به اتمام رسید. در پایان ۵ دقیقه دوم ایران توانست ۳۳ بر ۳۲ عربستان را شکست دهد و راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شود.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بود. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه ۶۴ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.

ملی‌پوشان ایران در سومین دیدار با نتیجه ۳۵ بر ۲۳ ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ پیروز شدند.

عربستان، حریف ایران در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا نیز با پنج پیروزی مقابل حریفان خود با اقتدار به عنوان تیم اول گروه B راهی نیمه‌نهایی شده است.

عربستان در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی ۴۲ بر ۲۲ عراق را شکست داد، در دومین دیدار مقابل قطر با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ پیروز شد و در سومین دیدار برابر کویت ۳۴ بر ۳۱ به پیروزی رسید. عربستانی‌ها در دیدار چهارم خود با نتیجه ۳۷ بر ۲۷ مقابل امارات به پیروزی رسیدند و در آخرین دیدار مرحله گروهی نیز ۳۱ بر ۲۸ مقابل ژاپن به برتری دست یافتند.

کد خبر 600508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.