اربعین امسال دانشگاه محور باشد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اربعین امسال باید دانشگاه‌محور باشد، گفت: این توجه ویژه، گامی برای رفع آسیب‌ها و آفاتی است که به دلیل تعطیلی‌های چند ساله دانشگاه و شرایط خاصی است که در روحیه دانشجویان و محیط دانشگاه ایجاد شده است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات لازم برای تسهیل سفر زائران اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین از موضوعاتی است که همه اقشار مردم به آن ابراز علاقه می‌کنند، حتی قشرهای خاکستری و افرادی که در مسائل مکتبی اعتقادات پررنگی ندارند، نسبت به اربعین حسینی علاقه‌مند هستند.

وی با اشاره به اثرات این راهپیمایی عظیم در ابعاد مختلف برای افراد جامعه، افزود: پس از فشارهای روحی زیاد که در دوران کرونا و به دلیل مسائل اقتصادی به مردم وارد شد، راهپیمایی اربعین می‌تواند عامل نشاط اجتماعی و کسب معنویت برای افراد جامعه باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اربعین را یک حماسه بزرگ خواند و یادآور شد: این راهپیمایی می‌تواند نمایش عزت مسلمانان باشد و یک روحیه قوی و انرژی بزرگی را در جامعه آزاد کند.

وی توجه ویژه دولت نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین را ضروری دانست و گفت: دولت باید با محوریت دانشگاه‌ها نسبت به این مسئله متمرکز شود زیرا راهپیمایی امسال پس از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و توجه ویژه به دانشگاه‌ها در این مناسبت باعث می‌شود که پیش از شروع سال تحصیلی، دانشگاه‌ها یک انسجام معنوی و اعتقادی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اربعین امسال باید دانشگاه‌محور باشد، افزود: این توجه ویژه، گامی برای رفع آسیب‌ها و آفاتی است که به دلیل تعطیلی‌های چند ساله دانشگاه و شرایط خاصی است که در روحیه دانشجویان و محیط دانشگاه ایجاد شده است.

کد خبر 600493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.