برگزاری جشنواره تجسمی جوانان منتی ندارد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تجسمی جوانان منتی ندارد، گفت: هنرمند با تزکیه، تلاش و آینه شدن برای مردم می‌تواند جایگاه واقعی خود را بیابد.

به گزارش ایمنا، محمود سالاری در مراسم افتتاح بیست‌ونهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و هنرجویان جشنواره با ادای دین به شهدا بر سر مزار شهدای گمنام اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران هیچ منتی بر شما ندارد و برگزاری آن وظیفه ما است؛ اینکه اردوگاه شهید باهنر و این فضای مطلوب را اجاره کردیم نیز منتی بر شما نیست، اما موردی است که بر شما منت دارد و آن هم حضور اساتید و هنرمندان است.

وی افزود: ما ناز اساتید را برای جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشیدیم و از تک تک بزرگوارانی که قبول زحمت کردند، تشکر می‌کنم و این منت را سر هنرجویان می‌گذارم، لذا اگر کم لطفی کنید و زمان را اسراف کنید، از شما نمی‌گذرم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه معلم دانشگاه هستم به این نکته اشاره می‌کنم که من جایی ندیده‌ام اینقدر جامع به ابزار آلات آموختن پرداخته شده باشد، پس از این فرصت بهره بگیرید.

وی با اشاره به ویژگی‌های هنرمند واقعی برای بروز و ظهور کیفی‌تر، گفت: هنرمند با تزکیه، تلاش و آینه شدن برای مردم می‌تواند جایگاه واقعی خود را بیابد؛ هنرمند تا زلال نشود نمی‌تواند خلق اثر هنری داشته باشد؛ البته که بعضی ویژگی‌ها تابع متغیرهایی است که دست هنرمند نیست، اما قابل تغییر است. دیدن و بصیرت داشتن نیز دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم، نشست تخصصی با موضوع تبیین رویکرد جدید بیست‌ونهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان توسط محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری و نگار نادری‌پور داور و استاد رشته مجسمه‌سازی جشنواره برگزار شد.

منبع: مهر

کد خبر 600491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.