مقاومت به الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در رهایی کشورهای منطقه از پدیده شوم تروریسم، گفت: امروزه مقاومت از محدوده یک فرهنگ و گفتمان صرف فراتر رفته و به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، علی باقری در دیدار با «فردی مامانی» معاون وزیر روابط خارجی بولیوی در چارچوب برگزاری چهارمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بولیوی، ضمن گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل روابط دوجانبه و نیز تحولات بین‌المللی، با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فشارهای خارجی اظهار کرد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت را با کشورهای مستقل به اشتراک بگذارد.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در رهایی کشورهای منطقه از پدیده شوم تروریسم، گفت: امروزه مقاومت از محدوده یک فرهنگ و گفتمان صرف فراتر رفته و به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار کرد: فرهنگ مقاومت در بسیاری از کشورهای منطقه به مؤلفه مهم امنیت ملی تبدیل شده است و در همین چارچوب نیز باید اذعان کرد تمامیت ارضی بعضی کشورهای منطقه مدیون گسترش و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در میان آحاد مردم این کشورها بوده است.

فردی مامانی، معاون وزیر روابط خارجی بولیوی نیز در این نشست با مرور همکاری‌ها و تجربه موفق دو کشور در تعاملات بین‌المللی خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همکاری‌های جنوب - جنوب به ویژه در حوزه کشاورزی و نیز موضوعات فرهنگی، گردشگری، تجارت، و دامداری را از جمله زمینه‌های مناسب برای همکاری دو کشور برشمرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 600479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.