کمک‌های دولت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تصویب شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مشکلات و برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار در وزارت کشور برگزار شد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، وضعیت موجود، آمار و اطلاعات مرتبط با آلودگی هوا، ایمنی و تصادفات و وضعیت سیستم‌های حمل و نقل کلان شهر اصفهان بررسی شد.

وی با اشاره به ارائه نتایج پروژه سیاهه انتشار آلودگی‌های هوای اصفهان در جلسه شورای عالی ترافیکی شهرهای کشور، افزود: سهم عمده آلاینده‌های اصفهان مربوط به منابع ثابت و صنایع است و باید برنامه‌های بازدارنده جدی‌تری در فصل‌های سرد برای کاهش آلایندگی صنایع به‌کار برد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد تلفات ناشی از تصادفات در سه سال گذشته در اصفهان نزولی بوده و اغلب نقاط حادثه‌خیز ایمن‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: در این جلسه کمک‌های دولت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر اصفهان تصویب شد.

وی ادامه داد: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مسائل و برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، «محمد نورصالحی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، «علی قاسم زاده» شهردار اصفهان و «حسین حق‌شناس» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در وزارت کشور برگزار و وضعیت موجود، آمار و اطلاعات مرتبط با آلودگی هوا، ایمنی و تصادفات و وضعیت سیستم‌های حمل‌ونقل کلان شهر اصفهان بررسی شد.

کمک‌های دولت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تصویب شد

حق‌شناس گفت: در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات اجرایی تفاهم‌نامه سه جانبه فی مابین شهرداری اصفهان، وزارت کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای توسعه حمل‌ونقل انسان محور و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر اصفهان، میزان کمک دولت در احداث و راه‌اندازی خط دو مترو و افزایش قطارهای خط یک مترو، زمان تحویل اتوبوس‌های خریداری شده و بازسازی اتوبوس‌ها، در نظر گرفتن ۵۰ اتوبوس برقی، پیگیری بیمه رانندگان تاکسی و سهمیه نوسازی ناوگان تاکسی، نحوه وصول در آمدهای ناشی از طرح lez و عوارض آلایندگی تصویب شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: در این جلسه معاون سازمان محیط زیست نیز با ارائه نتایج پروژه سیاهه انتشار آلودگی‌های هوای اصفهان، به این موضوع اشاره کرد که سهم عمده آلاینده‌های اصفهان مربوط به منابع ثابت و صنایع است و باید برنامه‌های بازدارنده جدی تری در فصل‌های سرد برای کاهش آلایندگی صنایع به کار برد، همچنین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در سه سال گذشته در اصفهان نزولی بوده و بیشتر نقاط حادثه‌خیز ایمن‌سازی شده است.

کد خبر 600456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.