افت شاخص کل ادامه دارد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت پنج هزار و ۹۴۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار و ۷۷۱ واحدی در سطح ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز نتوانست از محدوده مهم مقاومتی یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد عبور بازار امروز روند منفی را در پیش گرفت، نمادهای گروه بانکی برخلاف اخبار منتشر شده از توافقات روند منفی را در پیش گرفتند، گروه پالایشی نیز که روز گذشته روند خوبی را سپری کرد امروز برخلاف جریان حرکت کرد، ارزش و حجم معاملات کاهش یافت و بر اساس تحلیل تکنیکال انجام شده پیش بینی تداوم روند نزولی را برای بازار بورس خواهیم داشت، در بازار فرابورس نیز شرایط یکسان بود و شاهد یک روند منفی بودیم.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت پنج هزار و ۹۴۹ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۷۷۱ واحدی در سطح ۴۰۸ هزار ۵۵۶ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۴۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۴۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۸۳ به سطح ۱۹ هزار ۳۰۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۲ هزار ۵۲۸ و ۷۷ هزار ۱۱۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۳۸۶ و سه میلیارد ۱۸۲ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. خساپا

۳. پارند

۴. افران

۵. پالایش

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. خگستر

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. دانا

۲. وبهمن

۳. سغرب

۴. وایران

۵. دالبر

بیشترین کاهش قیمت

۱. های وب

۲. ولساپا

۳. فنورد

۴. سنیر

۵. سصفها

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

افت شاخص کل ادامه دارد؟

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: افت تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد.

به دنبال فعال‌سازی ظرفیت بورس برای تأمین مالی خودروسازها هستیم

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به وجود تعامل مثبت سازمان بورس با وزارت صمت برای ورود خودروهای بیشتر به بورس اشاره کرد و گفت: اکنون به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های بورس برای تأمین مالی صنعت خودرو کشور هستیم که اوراق سلف و گواهی سپرده، ابزارهای آماده در بازار سرمایه در این خصوص است.

سازمان امور مالیاتی کشور یک مصوبه تشویقی برای پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه ابلاغ کرد

این سازمان در ابلاغ بندهای ۱، ۲، ۳ و ۴ مصوبه شصت و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۴۰۱.۰۱.۳۱ اعلام کرد: به منظور تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالیاتی و پرداخت مالیات متعلقه در سال ۱۴۰۱ وارد بازار بورس می‌شوند، موظف به ارائه مفاصا حساب مالیاتی سه ساله، قبل از سال پذیرش در بورس هستند.

داوود منظور در این ابلاغیه مهم خاطرنشان کرده که سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در بازار بورس متعرض حساب‌های گذشته آنها نخواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب شرکت‌های بخش خصوصی بیشتر به صورت دو دفتر فعالیت می‌کنند و تفحص سازمان امور مالیاتی و ظن انکار درآمد، مانعی مهم برای پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس به شمار می‌رود؛ حال با این دستور با اهمیت، تفاوت در عدد سودآوری یک دفتر شدن (شفاف شدن به دلیل پذیرش در بورس یا فرابورس) با دو دفتر بودن سبب تفحص سازمان امور مالیاتی در صورت‌های مالی شرکت‌ها نخواهد شد و راه برای بورسی شدن شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی هموار تر می‌شود.

در ابلاغیه سازمان امور مالیاتی تاکید شده؛ این شرکت‌ها موظف هستند تا ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور و مطابق نظر شورای عالی بورس و اوراق بهادار در بازار بورس عرضه کنند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر سه ماه یک بار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه کند.

ارجحیت و اولویت شهرداری برای فروش املاک شهرداری در بورس کالا

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با خرید از بورس کالا، ابوالفضل فلاح، معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر ارجحیت فروش املاک از طریق بورس کالا تصریح کرد: با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می‌توانند حواله‌های خود را در این بازار ارائه کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس

حذف کامل دامنه نوسان منوط به فراهم‌سازی زیرساخت‌هاست، مهدی پارچینی ِ، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران در انتظار حذف کامل دامنه نوسان نباشند، گفت: دامنه نوسان در تمام بورس‌های دنیا وجود دارد اما ممکن است به دلیل وجود برخی مکانیزم‌های معاملاتی دامنه نوسان بیشتری را برای بازار و معاملات خود در نظر گرفته باشند

تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

بازار محصولات فولادی از جمله ورق گرم در بازار آتی و فیزیکی چین تمام تلاش خود را می‌کند تا با تقاضای بهتری به استقبال سپتامبر برود. که سپتامبر بهتری را رقم بزنند. قراردادهای آتی فولاد با مقداری حمایت در سمت تقاضا، حدود یک درصد رشد کرده است.

موجودی ورق گرم تجار چین در هفته گذشته ۱۵۴,۶۰۰ تن معادل ۱۵.۰۸ درصد کاهش و به ۲.۵۶ میلیون تن رسید اما موجودی کارخانه‌ها ۱.۸۴ درصد افزایش داشته است. سیاست‌های حمایتی دولت چین مانند کاهش نرخ بهره و کمک به شرکت‌های ساختمانی، خوش بینی به بازار را افزایش داده است.

با این حال احتمال بروز رکود در اقتصاد جهانی همچنان بر بازار کامودیتی ها سایه افکنده است. قیمت ورق گرم دریای سیاه علی رغم بهبود اندک قیمت‌ها در چین، در قیمت ۵۲۰ دلار بدون تغییر باقی ماند. تولید فولاد خام جهانی برای ۶۴ کشور براساس گزارش انجمن جهانی فولاد در ماه جولای ۱۴۹.۳ میلیون تن بوده که ۶.۵ درصد نسبت به جولای سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

تولید فولاد خام چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده، در جولای ۸۱.۴ میلیون تن بوده که نسبت به جولای ۲۰۲۱، ۶.۴ درصد کاهش داشته است. تولید هند نیز با کاهش ۳.۲ درصد به ۱۰.۱ درصد رسیده است.

شاملا در مردادماه

در پنجمین ماه سال مالی معدنی املاح ایران توانسته است فروشی برابر ۷۰ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. متوسط فروش سال جاری شرکت برابر با ۶۰ میلیارد تومان گزارش شده است. در ماه جاری مقدار فروش سدیم سولفات شرکت ۱۷ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی جاری و گذشته اعداد ۱۶ و ۱۵ هزار تن بوده است.

شاملا در این ماه نیز تولید ۱۶ هزار تن سدیم سولفات را گزارش کرده است. در سال جاری و سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۶ و ۱۶ هزار تن بوده است تولید پنج ماهه امسال رشد دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت به طور متوسط در سال جاری برای سدیم سولفات ۳۰,۲۲۸ ریال است که در ماه مورد گزارش به ۳۲,۳۹۲ ریال رسیده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۲۷,۰۵۰ ریالی استوار بوده است.

نقشه بازار

افت شاخص کل ادامه دارد؟

افت شاخص کل ادامه دارد؟

کد خبر 600446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.