۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
نحوه خرید ارز اربعین اعلام شد

رئیس کانون صرافان با بیان اینکه زائرین می‌توانند ۱۰۰ دلار ارز اربعین را در صرافی‌های عراق و صرافی‌های داخل کشور در شهرهای مرزی به دینار یا سایر ارزها تبدیل کنند، گفت: مردم می‌توانند بدون دغدغه از صرافی‌ها ارز اربعین بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران سلطانی‌زاده، درباره وضعیت فروش ارز اربعین در صرافی‌ها اظهار کرد: ارز اربعین در تمام صرافی‌های سراسر کشور بدون محدودیت به مردم داده می‌شود که این ۱۰۰ دلار از سهمیه شهروندان برای سایر ارزها چون ارز مسافرتی کم نمی‌شود و سهمیه جداگانه‌ای است که مردم می‌توانند به همه صرافی‌های سراسر کشور مراجعه و این ارز را بخرند.

وی با بیان اینکه با فعال‌سازی آیکون مربوط به ارز اربعین، صرافی‌ها می‌توانند این ارز را تخصیص دهند، افزود: دینار عراق بیشتر در صرافی‌های شهرهای مرزی و برخی صرافی‌های تهران معامله می‌شود. در صرافی‌های تهران عمدتاً دلار معامله می‌شود که زائران هم در صرافی‌های عراق و مرزی در داخل کشور می‌توانند ۱۰۰ دلار را به ارزهای دیگر تبدیل کنند.

‌آخرین وضعیت تخصیص ارز اربعین در بانک‌ها

بر اساس اعلام بانک مرکزی از روز گذشته فرآیند فروش ارز اربعین در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی و بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات به میزان ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی شروع شد و بانک‌ها و صرافی‌ها باید نسبت به این اقدام می‌کردند.

همچنین، در صورت تمایل زائران به دریافت دینار، بانک‌ها و صرافی‌ها باید به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

در این بین، بررسی و مشاهدات میدانی از شعبه‌های ارزی بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات حاکی از آن است که هنوز فرآیند فروش و تخصیص ارز اربعین در بانک‌ها شروع نشده است.

بر اساس پیگیری‌ها، شعبه مرکزی بانک ملی اعلام کرد که بانک ملی هنوز فروش ارز اربعین را شروع نکرده است.

کد خبر 600429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.