نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی و مراحل صدور برگ گذر موقت اربعین+جزئیات

سخنگوی فراجا نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و مراحل صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه در مرزها به هیچ عنوان تمدید گذرنامه صورت نخواهد گرفت زائران و مردم عزیز نباید با گذرنامه فاقد اعتبار به مرزها مراجعه نکنند.

در این باره سردار مهدی حاجیان اظهار می‌کند: مراحل صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین از روز یکشنبه ششم شهریورماه در دفاتر پلیس +۱۰ انجام خواهد شد که هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه صدور گذرنامه است و طی ۴۸ ساعت در درب منزل تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته شنبه پنجم شهریور تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) در مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور آغاز شده است، می‌افزاید: افرادی که تاریخ گذرنامه ۱۰ ساله آنها منقضی شده به شرط سالم بودن مدارک گذرنامه، می‌توانند ضمن مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها و نیز پلیس اطلاعات در فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها ضمن تحویل گذرنامه منقضی شده، نسبت به درخواست تمدید آن اقدام کنند.

سخنگوی فراجا تصریح می‌کند: گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آنها ششم شهریورماه ۱۳۹۱ است و تاریخ ۱۰ ساله آنها منقضی شده تا شش ماه تمدید خواهد شد؛ ضمناً گذرنامه‌هایی که زیر شش ماه اعتبار داشته باشند نیز تمدید می‌شود.

سردار جاجیان تاکید می‌کند: در مرزها به هیچ عنوان تمدید گذرنامه صورت نخواهد گرفت و مردم عزیز با گذرنامه فاقد اعتبار هرگز به مرزها مراجعه نکنند.

به گزارش ایمنا، زائران برای تمدید گذرنامه به پلیس اطلاعات شهرها و شهرستان‌های تابعه خود مراجعه کنند و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تمدید تحویل آنان داده خواهد شد. مراحل صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین از روز یکشنبه ششم شهریور در دفاتر پلیس + ۱۰ انجام خواهد شد که هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه صدور گذرنامه است و طی ۴۸ ساعت در درب منزل تحویل داده خواهد شد.
کد خبر 600363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.