نیازمند برنامه جامع برای تامین زیرساخت‌های فرهنگی هستیم

شهردار ناحیه۲ فولادشهر گفت: تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی‌اجتماعی، قبل از هرگونه بارگذاری جدید جمعیتی در این ناحیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیدمهران موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باید بپذیریم که اداره شهر تنها با طرح شعارهای مختلف انجام‌پذیر نیست، بلکه ابتدا باید زیرساخت‌ها را در همه حوزه‌های تجاری، اقتصادی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی تقویت کرد تا در اداره شهر موفق عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در اجرای طرح‌های فرهنگی، داشتن برنامه جامع در بخش سخت‌افزاری و زیرساختی حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آمار جمعیتی به‌روز در مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، درحالی‌که به‌دلیل مهاجرپذیربودن شهر جدید فولادشهر و بارگذاری جمعیت در ناحیه دو این شهر، اصلاح مجدد قانون سرشماری نفوس و مسکن از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

شهردار ناحیه دو فولادشهر خاطرنشان کرد: علی‌رغم استناد نهادها و ارگان‌های فرادست به آمار سنوات قبل و تخصیص بودجه و اعتبارات بر همان مبنا، درحال‌حاضر خدمت‌رسانی توسط شهرداری، دیگر نهادها و ادارات خدمات‌رسان به جمعیتی افزون بر آمار ارائه شده در گذشته انجام می‌شود.

همکاری‌های شرکت عمران با شهرداری فولادشهر برای رفع چالش‌ها

موسوی با اشاره به روند افزایش جمعیت منطقه دو فولادشهر، خاطرنشان کرد: اگرچه امروزه دستگاه‌های اجرایی و ستادی مدیریت شهری در شرایط نامساعد اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تورم و مشکلات بودجه‌ای قرار دارند، اما می‌توان با مدیریت تخصیص اعتبارات دولتی، توزیع عادلانه بودجه و اصلاح ساختارهای دچار اشکال، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهایی همچون شرکت عمران را برای بهبود و تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان فولادشهر تقویت کرد.

وی اضافه کرد: شهروندان فولادشهر باید شیرینی دستاوردهای انقلاب را بیش از پیش بچشند و از دریافت خدمات شایسته ابراز رضایت کنند، تحقق این مهم در گرو عملکرد مسئولان است تا بتوانیم در میدان عمل خادم و پاسخ‌گوی خواسته‌های بحق آنان باشیم.

لزوم تشکیل منظم جلسات قرارگاه خدمت

شهردار ناحیه دو فولادشهر تصریح کرد: همکاری‌های شرکت عمران با شهرداری فولادشهر در بسیاری از بخش‌ها موجب شده مشکلات و چالش‌های زیادی در این شهر جدید مرتفع شود. تقویت این همگرایی‌ها موجب می‌شود تا خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارائه شود و یکی از جلوه‌های این همگرایی، قرارگاه خدمت است.

موسوی با اشاره به درخواست تشکیل منظم جلسات قرارگاه خدمت، انعکاس مصوبات به مسئولان و شهروندان، تاکید کرد: پیش‌بینی ضمانت اجرای مصوبات قرارگاه خدمت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات پیش‌روی ناحیه دو شهر جدید فولادشهر باشد.

وی با اشاره به نیازهای ناحیه دو فولادشهر، به ویژه برای خانواده‌ها و قشر جوان ساکن، گفت: مجموعه‌های فرهنگی مذهبی شهدا در برزن‌های ایثار و فرهنگ از جمله مطالبات شهروندان و یکی از فرصت‌های موجود است که درحال‌حاضر با گذشت چهار سال از تدفین شهدای والامقام در این دو نقطه، به محلی برای اجرای برنامه‌های خودجوش فرهنگی و مذهبی مردم تبدیل شده است.

شهردار ناحیه دو فولادشهر افزود: تکمیل این مکان مقدس همراه با اجرای پروژه‌های دیگر همچون کتابخانه و فرهنگسرا می‌تواند شهر را در یک توازن فرهنگی قرار دهد.

موسوی تاکید کرد: چنان‌چه اقدامات عمرانی برای توسعه و پیشرفت شهر در نظر گرفته شود، اما برای توسعه زیرساخت‌های اصلی شهر اقدامات لازم انجام نشود، قطعاً رشد فرهنگی لازم را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اعمال دیدگاه محیط‌زیستی در توسعه فضای سبز ناحیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌ها برای رفع کمبودهایی همچون پارک، فضای سبز، ایجاد دسترسی برای ورودی و خروجی آزادراه شهید کاظمی، ایجاد دوربرگردان و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز و تکمیل ساختمان آتش‌نشانی تنها راه برطرف کردن نیازهای ناحیه دو است و امیدواریم با تحقق این مهم شاهد حل چالش‌های پیش‌روی شهروندان باشیم.

کد خبر 600322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.