کشف استعدادهای ورزش ایران در مسابقات تلویزیونی

همه فن حریف، قهرمان و ستاره ساز برنامه های جدید رسانه ملی برای کشف استعدادهای ورزشی هستند که از شبکه‌های ورزش و سه سیما پخش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات استعدادیابی در حوزه ورزش به تازگی جای خود را در تلویزیون باز کرده و قرار است استعدادهای فوتبال و کشتی به ترتیب در مسابقه «همه فن حریف» و «ستاره‌ساز ۴» با یکدیگر رقابت کنند و خودشان را محک بزنند.

شبکه سه نیز بعد از برنامه جذاب احسان علیخانی با نام «عصر جدید»، به سراغ تولید مسابقه «قهرمان» رفته است که این برنامه نیز، در حوزه ورزش تولید خواهد شد. از اواخر شهریور هم، مسابقه «همه فن حریف» روانه آنتن می‌شود اما زمان پخش دو مسابقه استعدادیابی دیگر اعلام نشده است.

همه فن حریف

شبکه ورزش پس از مسابقه «پهلوون» ویژه ورزش باستانی، مسابقه جدیدی به نام «همه فن حریف» را تولید کرده است. نوجوانان مستعد در زمینه کشتی که بین ۱۴ تا ۱۷ سال دارند، در این رقابت شرکت خواهند کرد. محمد بنا، علی محمدی، عباس جدیدی و پژمان درستکار نیز مسئولیت قضاوت و داوری درباره عملکرد شرکت‌کنندگان را برعهده دارند. هادی عامل گزارشگر باسابقه کشتی نیز، به همراه سینا هوشمندی «همه فن حریف» را اجرا می‌کنند. این مسابقه از اواخر شهریور پخش خواهد شد.

ستاره‌ساز

مسابقه «ستاره‌ساز» اولین‌بار فروردین ۹۸ با هدف کشف استعدادهای فوتبال، از شبکه سه سیما پخش شد و چهره‌هایی مانند مجتبی جباری، ادموند بزیک، فیروز کریمی و خداداد عزیزی نیز به عنوان داور و کارشناس در آن حضور داشتند.

محمدحسین میثاقی، امیرعلی دانایی و محمدرضا احمدی چهره‌هایی بودند که اجرای این مسابقه را تجربه کردند. در فصل دوم و سوم «ستاره‌ساز» نیز، حسین اسدی اجرای آن را برعهده داشت. حالا این مسابقه به فصل چهارم رسیده و اکنون در مرحله ثبت‌نام استعدادها برای شرکت در رقابت است. «ستاره‌ساز» از فصل اول، میزبان شرکت‌کنندگان نوجوان بود و در فصل چهارم نیز متولدان سال ۸۵ و ۸۶ می‌توانند در مسابقه حضور پیدا کنند.

قهرمان

شبکه سه در غیاب رقابت دیدنی و جذاب «عصر جدید» مسابقه استعدادیابی جدیدش، یعنی «قهرمان» را تولید خواهد کرد. این مسابقه مانند «ستاره‌ساز» و «همه فن حریف» مختص ورزش خاصی نیست و هدف آن به چالش کشیدن قدرت، سرعت عمل و استقامت شرکت‌کنندگان است.

الگوی این مسابقه نیز، مانند بسیاری از مسابقات تلویزیون، مسابقه‌های خارجی بوده است. «قهرمان» به کارگردانی محمد پیوندی فراخوانی منتشر خواهد کرد تا میزبان استعدادهای رشته‌های مختلف ورزشی باشد. طبق اخباری که منتشر شده، در اولین مرحله مسابقه، ۴۰۰ شرکت‌کننده حضور خواهند داشت.

کد خبر 600306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.