نیاز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای رودخانه مرق کاشان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از سیلاب و ساماندهی رودخانه مرق کاشان تاکنون ۷۵۰ متر با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است، گفت: این میزان اعتبار از محل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برای دیواره چینی و ساماندهی این رودخانه اختصاص یافت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکنون برای آزادسازی و حریم رودخانه مرق توسط خیران بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: برای بهسازی و ساماندهی این رودخانه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به وجود بیش از سه هزار کیلومتر رودخانه فصلی در استان اصفهان، افزود: تا دو سال آینده این رودخانه به طور کامل ساماندهی می‌شود، تاکنون طرح مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها برای دوهزار کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان تعیین شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان سال ۲۰۰ کیلومتر حریم رودخانه‌های استان آزاد می‌شود، گفت: تاکنون از ۹۰۰ هکتار از اراضی رودخانه‌های استان ۲۰۰ هکتار آن در حال پیگیری برای آزادسازی در مسیر رودخانه‌های استان است.

وی تصریح کرد: این رودخانه‌ها به طور معمول در فصل بهار فعال شده و طغیان می‌کنند و خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف وارد می‌کنند.

شیشه‌فروش گفت: ۱۷۴ نقطه پرخطر و حادثه‌خیز سیلابی در مسیل رودخانه‌های استان شامل ۱۶۰ نقطه تقاطعی در محدوده ۱۲ شهرستان وجود دارد.

روستای مرق در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان در دامنه کوه‌های کرکس قرار دارد.

کد خبر 600292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.