برنامه‌های شهرداری خرم‌آباد برای مقابله با کم‌آبی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آب فضای سبز شهر از طریق چشمه‌ها و حتی رودخانه و چاه‌ها تأمین می‌شود، گفت: رودخانه کرگانه، خرم‌رود و چشمه سراب گلستان از جمله منابعی است که برای آبیاری فضای سبز شهری به کار برده می‌شود.

احد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تمام مشکلات، کاستی‌ها و موانع موجود پیرامون از جمله گرمای ۵۲ درجه در ۴۸ سال گذشته، کمبود شدید منابع آب چشمه‌ها، سراب‌ها و چاه‌های آب که تأمین‌کننده اصلی آب فضای سبز هستند، اقدامات شاخصی در حوزه فضای سبز شهری انجام شده است.

وی افزود: افتتاح ۹ پارک، کاشت ۳۰۰۰ گل رز هلندی پایه مادری در نهالستان سازمان را برای سال آینده در دستور کار داریم که هرکدام از این گل‌ها ۱۰ تا ۱۵ گل تولید می‌کنند و شهرداری به این وسیله خودکفا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: کاشت گل در پارک اسدآبادی و پارک مشاهیر و مجوز چهار حفر چاه در چهار نقطه شهر از برنامه‌های آینده این سازمان است و اگر بودجه تأمین شود مشکل کم‌آبی نخواهیم داشت.

بیرانوند با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آب فضای سبز شهر از طریق چشمه‌ها و حتی رودخانه و چاه‌ها تأمین می‌شود، تاکید کرد: رودخانه کرگانه، خرم‌رود و چشمه سراب گلستان از جمله منابعی است که برای آبیاری فضای سبز به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد آب شرب به مصرف فضای سبز می‌رسد از طرح جداسازی آب شرب در فضای سبز خبر داد و گفت: چنانچه چاه‌های مجاز حفر شود از هیچ‌گونه آب شربی برای آبیاری فضای سبز استفاده نخواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: افتتاح ۹ پارک از شاخص‌ترین عملکردهای فضای سبز شهرداری است که نشان از پویایی و سرسبزی شهر دارد.

کد خبر 600269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.