افزایش ۸۴۰ میلیارد ریالی درآمدهای پیش‌بینی شده استان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: با افزایش ردیف درآمد «حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده» در دولت جدید، حدود ۸۴۰ میلیارد ریال به درآمدهای پیش‌بینی‌شده استان اضافه شده است.

علیرضا عرب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس گزارش خزانه‌داری، میانگین درآمدهای مصوب کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته که بیانگر آن است که افزایش درآمد مصوب استان اصفهان ۸۵ درصد نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری، میزان درآمد وصولی استان اصفهان بالغ بر ۷.۲۳ درصد از درآمدهای وصولی کل کشور بوده است و بعد از تهران در جایگاه دوم وصول درآمدها را در اختیار دارد. استان اصفهان همچنین از لحاظ پرداخت اعتبارات، در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: گزارشات چهار ماهه خزانه استان حاکی از رشد ۴۵ درصدی وصول درآمد سال ۱۴۰۱ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته و ۱۹ درصد عدم تحقق نسبت به درآمد مصوب تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ دارد. به لحاظ درصد تحقق نسبت به پیش‌بینی، نیروی انتظامی بیشترین میزان عدم تحقق را دارد.

عرب‌ها گفت: در خصوص اعتبارات تملک استانی، میزان جذب اسناد خزانه اسلامی تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۸ درصد و در مجموع استانی و ملی، ۷۳ درصد می‌باشد؛ همچنین میزان جذب اعتبارات نقدی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان با توجه به تمدید مهلت جذب اعتبارات تا پایان شهریور ماه، ۶۹ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش ردیف درآمد «حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده بند "ب" تبصره ۶ قانون بودجه» در دولت جدید، حدود ۸۴۰ میلیارد ریال به درآمدهای پیش‌بینی شده استان اضافه شده است.

کد خبر 600256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.