رصد ۲۱ هواپیما و ۵ کشتی نظامی چین در اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان از رصد ۲۱ هواپیما و پنج کشتی نظامی چین در اطراف تایوان خبر داد.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع تایوان از مأموریت ۲۱ هواپیما و پنج کشتی نظامی چین در اطراف تایوان خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج کشتی و ۲۱ هواپیمای نظامی چین را در اطراف تایوان رصد کرده است. این بیانیه می‌افزاید که ۱۳ فروند هواپیمای نظامی چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند.

این در حالی است که ارتش چین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به سفر اخیر هیئت آمریکایی به تایوان، رزمایش نظامی جدیدی در آب‌ها و آسمان اطراف تایوان برگزار می‌کند.

ارتش چین با بیان اینکه در این رزمایش سلاح‌ها و تسلیحات گوناگون آزمایش خواهد شد، افزود: این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد و در پاسخ به تغییر شرایط در تنگه تایوان است.

در این بیانیه به زمان و مکان دقیق این رزمایش اشاره‌ای نشده است، اما در ادامه آن آمده است: تمرین‌های رزمی نیروها، همچنان ادامه خواهد داشت تا از حاکمیت و امنیت چین و همچنین ثبات در تنگه تایوان دفاع کنیم.

مارشا بلکبرن از اعضای کمیته‌های بازرگانی و خدمات مسلح سنای آمریکا اخیراً وارد تایوان شد، و با مقامات این جزیره دیدار و گفت‌وگو کرد. دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست چین واحد است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند و این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

کد خبر 600250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.