شهریورماه؛ آغاز عملیات اجرایی تفکیک حساب شخصی از تجاری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ها از شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، داوود منظور اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به همراه بانک مرکزی مقدمات تفکیک حساب شخصی و تجاری را فراهم کرده است. بسترهای مبادله اطلاعات بین این دو نهاد ایجاد و آزمایش شده است.

وی افزود: با گذر از مراحل مقدماتی این طرح منتظریم تا بانک مرکزی دستور العمل تفکیک حساب شخصی از تجاری را اعلام کند، چراکه این وظیفه بر عهده بانک مرکزی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: یک ارتباط دوطرفه میان ما و بانک مرکزی برقرار شده است و حساب‌های همه مودیانی که نزد سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی دارند، به عنوان حساب تجاری به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که هم اکنون بالغ بر هشت میلیون حساب تجاری تفکیک شده‌اند.

منظور تصریح کرد: امیدواریم شروع عملیات اجرای دستورالعمل تفکیک حساب‌ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم از شهریورماه امسال آغاز شود. پیش‌بینی می‌کنیم فرایند اجرایی تفکیک حساب چند ماهی طول بکشد و تا پایان سال تفکیک حساب‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی بر اساس ماده ۱۰ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که سال ۱۳۹۸ تصویب شده، موظف است حساب‌های شغلی افراد را دریافت و به پرونده مالیاتی متصل کند.

منبع: مهر

کد خبر 600213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.