کاهش موارد ابتلا به آبله میمون در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تعداد موارد آبله میمون در سراسر جهان در هفته گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت نزدیک به ۶۰۰۰ مورد جدید در هفته را گزارش کرده است. براساس این گزارش، از اواخر آوریل بیش از ۴۵۰۰۰ مورد در ۹۸ کشور گزارش شده است. قاره آمریکا ۶۰ درصد موارد ابتلا به آبله میمون را در ماه گذشته به خود اختصاص داده است، در حالی که در اروپا تنها ۳۸ درصد کل موارد را تشکیل می‌دهد.

در حالی که مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند که کاهش موارد جدید در این کشور ممکن است نشانه اولیه کاهش شیوع آبله میمون باشد ایالت متحده اکنون بیش از ۱۶۶۰۰ مورد آبله میمون را گزارش کرده است. در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرده است که این قاره ۲۱۹ مورد جدید در هفته گذشته داشته است که جهش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد، بیشتر موارد در نیجریه و کنگو گزارش شده است.

آبله میمون معمولاً برای انتشار نیاز به تماس پوست به پوست یا پوست به دهان با ضایعات بیماری عفونی دارد. افراد همچنین می‌توانند از طریق تماس با لباس یا ملحفه شخصی که ضایعات آبله میمون دارد، آلوده شوند. به نظر می‌رسد که دریافت واکسن آبله میمون خطر ابتلا به این بیماری را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، اما از آنجایی که ذخایر آن کم است برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 600211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.