بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان احداث می‌شود/ راه‌اندازی خط دوم تله‌سیژ

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه ابرسازه‌های تفریحی این کلان‌شهر، گفت: بزرگترین چرخ و فلک ایران و یکی از پنج چرخ و فلک بزرگ دنیا در اصفهان احداث می‌شود.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجتمع بزرگ گردشگری صفه در ضلع شرقی کوه صفه واقع شده است و با راه‌اندازی مجموعه تله‌کابین از سال ۱۳۸۶، یکی از بسترهای مهم گردشگری کلان‌شهر اصفهان قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل بولینگ، بیلیارد، دارت، شهربازی، سینمای چندبعدی، رستوران‌های سنتی و مجلسی، فست‌فود، تریا، کافی‌شاپ، پارکینگ اختصاصی خودرو، زیپ‌لاین و پل معلق است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به پنج هزار ریز اقدام برای استانداردسازی تله‌کابین صفه، تصریح کرد: مجموعه تله‌کابین صفه بعد از نزدیک به ۹ ماه تعطیلی، آذرماه سال ۱۴۰۰ با رویکرد ارتقای سطح ایمنی و سلامت شهروندان و گردشگران نصف‌جهان و همچنین بهبود شرایط بهره‌برداری، با کار جهادی و شبانه‌روزی بیش از ۴۰ نفر در فرایند استانداردسازی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تله‌کابین صفه از بیست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته بار دیگر مجوز بهره‌برداری خود را از سازمان ملی استاندارد دریافت کرد و از نوروز ۱۴۰۱ پذیرای مردم و گردشگران اصفهان شد، گفت: محدوده حرکت این ابرسازه مهم گردشگری حد فاصل پارک صفه و گردنه باد و زمان مسیر رفت و برگشت آن به طول ۱۷۵۰ متر و با سرعت دو تا ۲.۵ متر بر ثانیه، ۳۰ دقیقه است.

ساکت با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در فرایند استانداردسازی تله‌کابین صفه در مدت سه ماه فعالیت جهادی، گفت: استاندارد سازی تله‌کابین با فعالیت ۷۵۰۰ نفر- ساعت کار در بخش‌های تأسیسات مکانیکی، برقی و عمرانی، چهار هزار نفر – ساعت فعالیت‌های کارشناسی، اجرایی، خدماتی، ایمنی و اقتصادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: مهار بوکسل، بررسی وزنه تعادل و تست شفت تمامی قرقره‌های سیستم کشش خط و کانتر وزنه در ۹ شبانه‌روز، مهار وزنه ۶۰ تنی خط یک تله‌کابین با ساخت سازه وینچ دست‌ساز کارشناسان تخصصی شرکت برای نخستین‌بار از مهم‌ترین اقدامات برای استاندارد سازی تله‌کابین بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان افزود: اصلاح و متعادل‌سازی حرکت وزنه تعادل خط تله‌کابین پس از نزدیک به ۱۷ سال برای نخستین‌بار، خرید متریال و ساخت شفت اصلی تله‌کابین با تکنولوژی کاملاً بومی و مطمئن با تأیید سازمان ملی استاندارد، انجام بیش از پنج هزار عنوان اقدام فنی، مکانیکی، خدماتی، اجرایی و مهندسی در مجموعه گردشگری صفه، خرید بیش از ۱۷ هزار قطعه مورد نیاز فرایند استانداردسازی از دیگر اقدامات شرکت برای ایمن سازی تله‌کابین صفه است؛ البته در فرایند استاندارد سازی تله‌کابین صفه بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

هزینه ۳۰ میلیارد ریالی برای استانداردسازی تله‌سیژ

وی از آماده‌باش مهندسی در تله‌سیژ ناژوان خبر داد و گفت: طولانی‌ترین خط تله‌ سیژ اتوماتیک ایران از جمله ابرسازه‌های تفریحی کلان‌شهر اصفهان قلمداد می‌شود که در حاشیه زاینده‌رود با مسافتی بالغ بر ۱۹۲۵ متر به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

ساکت ادامه داد: پس از توقف ۹ ماهه این مجموعه، استانداردسازی این خط با توان متخصصان، مهندسان فنی و همکاران توانمند شرکت انجام شد و پس از ۱۰۳ روز فعالیت شبانه‌روزی و فشرده، این ابرسازه تفریحی بیست‌وششم اسفندماه ۱۴۰۰، بار دیگر مجوز بهره‌برداری خود را از سازمان ملی استاندارد دریافت کرد و از نوروز ۱۴۰۱ در اختیار گردشگران نصف‌جهان قرار گرفت.

وی افزود: تله‌سیژ ناژوان حدفاصل میدان سهروردی تا انتهای جاده الفت با ظرفیت فعلی ۳۲۰ نفر در ساعت با سرعت دو الی ۳.۲ متر بر ثانیه و با ۳۰ دقیقه زمان برای رفت و برگشت فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات فنی فرایند استانداردسازی تله‌سیژ که در مدت سه ماه انجام شد، خاطرنشان کرد: استاندارد سازی تله‌سیژ با فعالیت بیش از دو هزار نفر ساعت کار کارشناسی، اجرایی، خدماتی، ایمنی و اقتصادی و اجرای بیش از ۷۵۰۰ نفر ساعت کار تأسیسات مکانیکی، برقی و عمرانی انجام شده است.

وی اظهار کرد: خرید بیش از ۱۱ هزار قطعه مورد نیاز فرایند استانداردسازی، تعویض و تجهیز ۶ دَکَل ابتدایی خط همراه با تست دقیق نهایی و تعویض شفت‌های دارای مسئله در طول خط،
تعویض کامل صندلی‌های محل استقرار گردشگران تله‌سی‌یژ و افزایش سطح ایمنی و زیبایی محل استقرار مسافران، انجام تست، تعمیر و تعویض قطعات قفل‌های صندلی با نظارت دقیق شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد از مهم‌ترین اقدامات استاندارد سازی تله‌سیژ است.

ساکت با بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی تله‌سی‌یژ هزینه شده است، اضافه کرد: عملیات مقاوم‌سازی در مقابل خردگی و فرسایش برای ستون‌های اصلی هر دو ایستگاه تله‌سیژ، بازسازی تجهیزات موتورخانه و سیستم کشش خط تله‌سیژ از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

ایمن‌سازی ۷۰ دستگاه بازی شهر رویاها

وی با اشاره به ایجاد فرصت‌های جذاب برای افزایش نشاط در شهر رویاها، گفت: وسیع‌ترین مجموعه تفریحی شهربازی کشور، در کمربندی شرق اصفهان با بیش از ۱۷ هکتار مساحت در دو بخش بازی‌های فضای بسته و فضای باز فعال است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان افزود: مجموعه شهر رویاها در سه‌ماه پایانی سال ۱۴۰۰، بار دیگر در فرایند استانداردسازی و بهبود فعالیت خود قرار گرفت و مجوز بهره‌برداری یک ساله خود را با تأیید اداره‌کل استاندارد استان اصفهان دریافت کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش روزانه در مجموعه شهر رویاها به صورت همزمان شش هزار نفر است، تصریح کرد: استانداردسازی شهر رویاها با فعالیت بیش از شش هزار نفر ساعت کار فنی، مکانیکی، تأسیساتی و برقی و بیش از ۱۰ هزار نفر- ساعت اقدامات خدماتی، عمرانی، زیباسازی، فضاسازی و بازرگانی انجام شده است.

ساکت با اشاره به دمونتاژ و اورهال ۱۰ دستگاه روباز در مجموعه شهر رویاها، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی ۷۰ دستگاه بازی رایانه‌ای، شبیه‌ساز و سینماهای شهر رویاها انجام شده است؛ همچنین با خرید بیش از ۹ هزار قطعه به منظور استانداردسازی مجموعه، بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی مجموعه شهر رویاها هزینه شده است.

وی از راه‌اندازی و بهره‌برداری دو بازی سینمای چندبعدی دنیای زیرآب و همچنین دنیای آبی مجموعه شهر رویاها بعد از نزدیک به سه سال خبر داد و تصریح کرد: دریافت و تمدید مجوز استاندارد بهره‌برداری مجموعه دو ماه زودتر از پایان دوره ضرورت نیز با تلاش همکاران تحقق یافت.

احداث بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های تفریحی شهر زندگی، از ورود ابرسازه‌های تفریحی به نصف‌جهان خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و سیاحتی مناسب برای اصفهان به عنوان «شهر زندگی»، از جمله مهمترین رویکردهای مدیریت شهری این کلان‌شهر است و این شرکت در این راستا، برنامه‌های مهمی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص مهمترین اهداف و برنامه‌های پیش‌روی این شرکت، تصریح کرد: توسعه ابرسازه‌های تفریحی کلان‌شهر اصفهان با رویکرد ارتقای گردشگری نصف‌جهان و جذب ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه گردشگری و تفریح اصفهان در اولویت برنامه‌های این شرکت است.

ساکت با بیان اینکه درصدد احداث بزرگترین چرخ و فلک ایران و یکی از پنج چرخ و فلک بزرگ دنیا با عنوان چشم اصفهان به ارتفاع ۲۲۲ متر هستیم، اظهار کرد: احداث خط دوم تله‌سیژ ناژوان به طول بیش از پنج کیلومتر حد فاصل میدان سهروردی تا کوه آتشگاه و راه‌اندازی خط دوم تله‌کابین صفه حدفاصل ایستگاه دوم تله‌کابین تا قله کوه صفه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: احداث مجموعه بانجی جامپینگ، رستوران گردان و زیپ‌لاین دوچرخه در مجموعه شهر رویاها، احداث پارک آبی بزرگ اصفهان، راه‌اندازی مجموعه تِم‌پارک بزرگ اصفهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث بزرگترین شهربازی معارفی در استان اصفهان از جمله برنامه‌های این شرکت در راستای توسعه زیرساخت‌های تفریحی شهر اصفهان است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نقطه‌یابی گردشگری به منظور جانمایی و احداث شهربازی‌های مناطق اصفهان، احداث پارک برفی اصفهان، راه‌اندازی مرکز بولینگ مجموعه گردشگری ناژوان، اجرای مجموعه خیابان غذا در یکی از نقاط طلایی کلان‌شهر اصفهان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

وی اظهار کرد: بهبود معماری ایستگاه‌های یک و دو تله‌کابین صفه، راه‌اندازی هتل و مجموعه تجاری شهر رویاها، اصلاح سامانه فروش بلیت مجموعه شهر رویاها و بهبود فرایندهای اقتصادی مجموعه‌ها از دیگر اولویت‌های این شرکت است.

کد خبر 600203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.