بهره‌برداری از ۶۰ پروژه در شهرستان رزن

فرماندار شهرستان رزن گفت: ۶۰ پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر غفاری آثار امروز- شنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۱- در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم خالصانه و بی‌منت با الگوبرداری از شهیدان رجایی و باهنر طی یک سال گذشته خدمات بی‌نظیری را ارائه داده است.

وی با اشاره به تلاش استاندار همدان در جذب نیروهای بومی با رشته‌های مرتبط، افزود: ۷۶ درصد نیروهای استانی غیر بومی بودند که استاندار همدان در بدو ورود از نیروهای بومی استفاده کردند.

فرماندار شهرستان رزن خاطرنشان کرد: بنده خود را خادم مردم می‌دانم و هدفی جز خدمت به مردم ندارم؛ نه تنها مجموعه فرمانداری، بلکه تمام همکاران بنده تلاششان بر این است که مشکل مردم را برطرف کنند.

غفاری‌آثار تصریح کرد: در شهرستان پروژه‌هایی به دلایل متعدد معوق مانده بود که برای اتمام آن‌ها پیگیری‌هایی انجام دادیم؛ پاسگاه بابانظر را در دو ماه گذشته با همکاری دهیاران این روستا به سرانجام رساندیم تا در هفته ناجا شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

مسکن، اولویت رئیس جمهور است

وی تصریح کرد: ارتقای دهستان بقراطی به بخش از نیازهای عمده مردم بوده که تمام مراحل را طی کرده‌ایم و منتظر مصوبه دولت هستیم. بیمارستان از نیازهای مهم و اصلی شهرستان به شمار می‌رود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبار خوبی به این مجموعه تعلق گرفت.

فرماندار رزن از اقدام برای اجرای کریدور شمال استان خبر داد و گفت: این پروژه سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد، اما در هشت سال گذشته اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است، کنارگذر شهر رزن و مجموعه ورزشی بانوان این شهرستان که سالیان متمادی بدون پیشرفت مانده بود در این بازه زمانی چند ماه برای تک تک این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده تا به سرانجام برسد.

غفاری‌آثار تاکید کرد: با توجه به اینکه اولویت رئیس جمهور حوزه مسکن است، در سطح شهرستان رزن مسائل مربوط به مسکن را ۱۰۰ درصد برطرف کردیم تا در ۳۰ سال آینده در این حوزه مشکلی نباشد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده به محدوده شهر رزن ۷۵ هکتار زمین الحاق خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حوزه شهری، از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رزن پروژه‌های خوبی در سطح شهر انجام شده که قابل تحسین است.

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها افزایش محدوده روستایی است تا مشکل مسکن در روستا باقی نماند، گفت: در هشت سال گذشته در بحث برق هیچ اعتباری تزریق نشده بود و ما شاهد مشکلات در این حوزه بودیم؛ در هفت ماه گذشته نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان در حوزه برق شهرستان رزن جذب شده که به زودی مشکلات برطرف خواهد شد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۰۰ پروژه در هفته دولت

غفاری‌آثار با بیان اینکه در دهه فجر ۱۴۰۰ پروژه‌ای افتتاح نشده است، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ پروژه برای هفته دولت، شامل ۱۷ پروژه آماده کلنگ زنی با ۱۱۳ میلیارد تومان و ۶۰ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نماینده شهرستان‌های رزن و درگزین قابل تحسین است، ادامه داد: در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان برای شهرستان رزن از منابع استانی اعتبار در نظر گرفته بودند، اما مبلغی که به شهرستان تخصیص داده شد ۱۶ میلیارد تومان بوده است؛ امسال در دو ماه گذشته هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که این مبلغ نوید دهنده اتفاقات خوبی است.

فرماندار شهرستان رزن گفت: با توجه به مشکلات و بحران آب سعی بر این بوده که کشت محصولات کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کند که خوشبختانه رزن و دمق در این زمینه پیشرو هستند.

غفاری‌آثار افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ کارخانه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری تسهیلات گرفته شده که بیشتر آن‌ها ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این طرح‌ها با اختصاص این میزان اعتبار افتتاح و اشتغالزایی ۳۸۰ نفر فراهم می‌شود.

کد خبر 600176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.