نقش اصفهان برای کریدورهای گردشگری بین‌المللی ترسیم شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه باید هرچه سریعتر ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی شهر احصا شود، گفت: نقش و سهم اصفهان برای کریدورهای گردشگری بین‌المللی ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _شنبه پنجم شهریورماه_ در نشست کمیسیون اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان که به میزبانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مزیت نسبی شهر اصفهان بر اساس اسناد و سیاست‌گذاری‌ها بر دو پایه علم و فناوری و گردشگری تعریف شده است، در این راستا یکی از مزیت‌های رقابتی گردشگری اصفهان با سایر شهرهای کشور این است که حوزه‌های تفریحی نوین و میراث تاریخی در کنار یکدیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی که در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد، نزدیک به ۵۰ درصد مسافران نوروزی، هدف خود را از سفر به شهر اصفهان استفاده از مکان‌های تفریحی شهر بیان کرده بودند، بنابراین باید زیرساخت‌های خود را در زمینه تفریحی ارتقا و توسعه دهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به منظور جذب سرمایه‌گذار در عرصه بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد جذابیت برای سفر در بین گردشگران، چاره‌ای جز ساماندهی یک بسته تفریحی، گردشگری و تجمیع ظرفیت‌ها و امکانات موجود نداریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراکز تفریحی و گردشگری در شهر اصفهان به خوبی حتی برای شهروندان معرفی نشده است، گفت: برنامه‌ریزی جامع و ارائه یک سبد تفریحی به شهروندان، مردم سایر شهرهای کشور و حتی به حوزه گردشگری بین‌المللی ضروری است.

صالحی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی تا سال ۲۰۳۰ کریدورهای گردشگری در جهان شکل می‌گیرد که باید نقشی برای اصفهان در این کریدورها ترسیم کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم برای تحقق توسعه گردشگری باید به سرعت در یک بازه زمانی دو هفته‌ای، ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی شهر احصا و با حفظ مالکیت به شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان واگذار شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت سیاست‌گذاری در جهت توسعه ظرفیت‌های موجود، خاطرنشان کرد: شرکت توسعه سیاحتی سپاهان را درگیر امور اجرایی و اداری نکنیم، چرا که چابک بودن شرکت از مزیت‌های عملکردی است.

وی با تاکید بر لزوم نگاه بخش خصوصی به حوزه گردشگری و تفریحی، تصریح کرد: با سه شاخصه ارتقای کیفیت، افزایش گردشگری و ارتقای زیرساخت‌ها باید برنامه‌ها را طراحی کنیم، البته شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان چنین ظرفیتی را در کنار دیگر بخش‌ها دارد.

صالحی با بیان اینکه اساسنامه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان ظرفیت دارد که پیشنهادات در عرصه گردشگری را انجام دهد، گفت: اگر رخوت سال‌های گذشته در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان همچنان ادامه داشت، در نوروز ۱۴۰۱ نمی‌توانستیم در زمینه ارائه خدمات به مسافران موفق عمل کنیم که با تدابیر و همت مدیریت جدید این شرکت، آبروی شهر اصفهان حفظ شد.

کد خبر 600173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.