لِه شدن زیر چرخ بنز ۱۰ چرخ!

شلیک مستانه به سر دوست قدیمی در مهمانی، زنده شدن یک کودک پس از پنج دقیقه، دستگیری سارقی که خودروی او مجهز به میخ پرتاپ‌کن بود، له شدن سر و دست یک مرد زیر چرخ بنز ۱۰ چرخ، هلاکت عامل تیراندازی در تعویض روغنی و سرقت خانوادگی از طلافروشی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عقربه‌ها ساعت یک بامداد جمعه چهارم شهریورماه را نشان می‌داد که صدای وحشت‌آفرین گلوله‌ای در یک خانه، آرامش شبانه محله ابوسعید را درهم شکست. دقایقی بعد، وقوع این تیراندازی مرگبار از سوی چند جوان که ساکن خانه مورد نظر بودند، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و متخصصان پزشکی قانونی به همراه بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جرائم‌جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی به محض حضور در خانه با جسد مرد حدوداً ۲۲ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه از سر هدف شلیک یک گلوله قرار گرفته بود و کلت‌کمری که در این جنایت هولناک استفاده شده بود در نزدیکی جسد مقتول توسط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی کشف شد.

بررسی‌های ابتدایی بازپرس پرونده از صحنه وقوع جرم مشخص کرد، پنج مرد جوان که با هم دوست بودند، پس از حضور در این خانه مشروبات الکلی مصرف کرده و مست بودند که در ابتدا قاتل به قصد شوخی یک کلت کمری را به دوستان خود نشان داده و در این میان یک گلوله به سر مقتول شلیک کرده است.

روند تحقیقات نشان داد، مرد جوان که زمان ارتکاب به قتل مست بوده، پس از این شلیک مرگبار به سر مقتول، بلافاصله از صحنه جنایت گریخته است و سه مرد جوان دیگر که در دورهمی شبانه حضور داشتند حادثه را به پلیس مخابره کردند. با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جرائم‌جنایی، جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری مرد جنایتکار وارد عمل شده‌اند.

زنده شدن یک کودک پس از ۵ دقیقه

به گفته سیدحسن حسینی مسئول کانون امدادونجات ساتیار بوکان، اظهار کرد: عصر روز جمعه پسربچه‌ای هفت ساله به نام هاکان نزدیکی دروازه سد به داخل آب افتاد.

وی افزود: چند فرد حاضر در محل حادثه اعم از محمد رشیدی شورای روستای زلفیلە، پویا بابکری کارشناس بیهوشی و هیوا نادری امدادگر این کودک پس از پنج دقیقه از آب گرفته شد و با انجام کمک‌های اولیه و احیای قلبی ریوی به مدت نیم ساعت از مرگ حتمی نجات یافت.

این کودک در حال حاضر برای بهبودی کامل در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان بستری است.

دستگیری سارقی که خودروی او مجهز به میخ پرتاپ‌کن بود

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت، کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی در بزرگراه محلاتی در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودرو پژوپارس مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، وسیله نقلیه مذکور دارای سابقه سرقت بوده و سرنشین آن سارق حرفه‌ای خودرو است. همین کافی بود تا کارآگاهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستور ایست پژوپارس مورد نظر را از طریق روشن کردن آژیر و بلندگو صادر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهم پس از مشاهده گشت خودرو پلیس بلافاصله متواری شد و هنگام فرار با حرکات مارپیچ به خودروهای عبوری شهروندان در بزرگراه محلاتی آسیب وارد کرد. در ادامه کارآگاهان در یک تعقیب و گریز ۳۰ دقیقه‌ای خودرو مذکور را متوقف و متهم را با فنون رزمی زمین‌گیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد، خودرو پژو پارس متهم دارای سیستم دودزا و میخ‌پرتاب کن برای اعمال مجرمانه و فرار از چنگ مأموران پلیس بوده است. در تحقیقات ابتدایی مشخص شد متهم سابقه‌دار و سارق حرفه‌ای خودرو و فروشنده مواد مخدر در تهران بوده که توسط کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه گودرزی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به بزه انتسابی معترف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد.

له شدن سر و دست یک مرد زیر چرخ بنز ۱۰ چرخ

سعید امیدی مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان تکاب، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه قبل‌از ظهر درپی تماس شهروندان با اورژانس ۱۱۵، برخورد یک دستگاه ماشین سنگین باری با عابر پیاده در میدان قائم بالاتر از بیمارستان شهدا خبر داده و بلافاصله اکیپی از نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: درپی این حادثه یک دستگاه خودروی بنز ۱۰ چرخ مرد سالمند ۹۰ ساله را زیر گرفته و به دلیل شدت جراحت و وارد شدن آسیب‌های جدی به ناحیه سر در دم جان خود را از دست داده بود. هفته گذشته نیز واژگونی پژو در داخل شهر تکاب جان راننده جوان را گرفته و این دومین حادثه رانندگی منجر به فوت در داخل شهر تکاب در یک هفته اخیر است.

هلاکت عامل تیراندازی در تعویض روغنی

دو برادر شرور زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که دست به یک جنایت مسلحانه در گوهردشت کرج زدند. حدود یک ماه پیش بود که آنها به همراه چندین نفر از همدستان خود به‌دلیل اختلاف با افرادی که در تعویض روغنی کار می‌کردند، راهی آنجا شدند و برای انتقام‌جویی دست به تیراندازی زدند.

در جریان این تیراندازی، یکی از افرادی که در تعویض روغنی کار می‌کرد به قتل رسید و چند نفر نیز زخمی شدند. اشرار نیز پا به فرار گذاشتند که به‌دنبال این حادثه، تحقیقات پلیس آگاهی کرج برای بازداشت عاملان این حمله مسلحانه، آغاز شد. در جریان بررسی‌ها مشخص شد که دو نفر از اشراری که برادر هستند در تهران مخفی شده‌اند.

در این شرایط مأموران پلیس آگاهی کرج شامگاه سه‌شنبه گذشته با دریافت نیابت قضائی، راهی تهران شدند تا متهمان تحت تعقیب را در مخفیگاه شأن که حوالی کن بودند، دستگیر کنند اما متهمان قصد فرار داشتند که در جریان عملیات دستگیری، مأموران پلیس آگاهی کرج اقدام به تیراندازی کردند و یکی از دو برادر به ضرب گلوله پلیس کشته و دیگری زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. گزارش این حادثه مرگبار به بازپرس جنایی تهران اعلام شد، با دستور وی جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرقت خانوادگی از طلافروشی

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره سرقت از طلافروشی به ارزش دو میلیارد ریال توسط خانواده سه نفره، بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهرری قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه دو زن و یک مرد که دو نفر آنها زن و شوهر بودند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از محله‌های جنوب تهران آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی به بزه ارتکابی معترف شدند و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی در این خصوص ادامه دارد. متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام شدند.

کد خبر 600160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.