اجرای آسفالت رنگی برای نخستین بار در بندرعباس

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بندرعباس از اجرای آسفالت رنگی برای نخستین‌بار در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ایجاد فضایی متفاوت و افزایش جذابیت در پارک‌ها و بوستان‌ها از ویژگی‌های آسفالت رنگی است.

سعید قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آسفالت رنگی برای نخستین بار به‌صورت آزمایشی در بوستان ساحلی صدف واقع در شرق بندر شهید حقانی اجرایی شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضایی متفاوت، افزایش جذابیت و زیبایی در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، ایجاد حس شادابی و نشاط برای شهروندان و زیبایی بصری در شهر و نوار ساحلی است.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت معابر جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده از آسفالت رنگی برای معابر در بوستان‌ها، مقابل مجتمع‌های، فرهنگی، مسکونی، اداری و حتی درمانی بسیار مناسب است و باعث نشاط و رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بندرعباس ادامه داد: یکی از مهمترین کاربردهای روسازی رنگی کاهش جذب حرارت توسط روسازی‌های رنگی است، همچنین به توسعه بکارگیری مصالح با جذب بالای انرژی خورشیدی شامل مصالح آسفالتی، می‌تواند موجب به وجود آمدن جزایر حرارتی شود.

وی گفت: با استفاده از روسازی‌های با رنگ روشن، مقدار نورپردازی لازم برای تأمین روشنایی معابر بسیار کاهش می‌یابد که خود به منزله کاهش مصرف انرژی است، همچنین با وجود ثابت بودن مقدار نورپردازی ایمنی مسیر افزایش می‌یابد.

کد خبر 600123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.