برگزاری نخستین همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان اردبیل از برگزاری نخستین همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی از برگزاری طرح حامیم در سطح دانشگاه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره با الهام از منویات مقام معظم رهبری که سال ۹۳ در دیدار با دانشجویان مطرح شد و به چند نکته اساسی از جمله بحث عظمت انقلاب و همچنین عظمت نقش نیروی جوان متعهد در جامعه اشاره شد، برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به استقبال پرشور دانشجویان از این دوره، تصریح کرد: مخاطبان این دوره دانشجویان فعال انقلابی، فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به شناسایی دانشجویان انقلابی و کنشگران فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در این طرح، افزود: برنامه‌های این طرح در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و معرفتی خواهد بود و اندیشه اسلامی، هم‌رزمان امام حسین (ع) و خط امام محورهای آموزش این طرح خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسنی هم‌چنین از برگزاری نخستین همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در آستانه اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: این همایش مقدمه‌ای برای کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل خواهد بود.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم شهریورماه نسبت به ارسال مقالات خود به دبیرخانه همایش اقدام کنند.

کد خبر 600059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.