راهنمای جامع خرید مخزن ضد اسید

روش تولید مخزن نگهداری و ذخیره اسید باید حداقل پارامترهایی نظیر توانایی تحمل در برابر سیال با چگالی بالا، تحمل تنش‌های وارده بر کف مخزن، عدم خورندگی در برابر انواع اسید و تحمل دمایی کافی در واکنش‌های خنک سازی اسید را داشته باشد.

در ابتدا باید بدانید که روش تولید مخزن نگهداری و ذخیره اسید می‌بایست طوری باشد که حداقل پارامترهایی نظیر توانایی تحمل در برابر سیال با چگالی بالا، تحمل تنش‌های وارده بر کف مخزن، عدم خورندگی در برابر انواع اسید و تحمل دمایی کافی در واکنش‌های خنک سازی اسید را داشته باشد. که از عللی که در هر نوع مخزنی نمی‌توان اسیدها و بازها را نگهداری کرد همین امر است. البته گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش هم از موارد بسیار مهم در خرید مخزن اسید می‌باشد.

به گزارش ایمنا و بنابر اعلام سایت تخصصی کیش سپتیک، بدون اطلاع کامل از نوع مواد بکار رفته در مخزن، سرتیفیکیت های مربوطه، دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش قوی نمی‌توان اقدام به خرید مخزن ضد اسید و به صورت کلی مخازن نگهداری و ذخیره اسیدها و مواد شیمیایی کرد زیرا خطرات احتمالی همیشه در کمین مخزن نگهداری اسید می‌باشد و حتی گاهی تا مرز تلفات انسانی هم می‌رود. پس با مطالعه این مقاله می‌توان از پارامترهای حیاتی در خرید مخزن اسید از جمله مخزن ذخیره اسید سولفوریک آگاه شد. جهت تجربه خرید لذت بخش در انتهای مقاله شرکت‌های معتبر پیشرو در این زمینه را معرفی خواهیم نمود.

رعایت موارد زیر قبل از خرید مخزن اسید

خریداران محترم می‌بایست نام دقیق، فرمول شیمیایی، دمای کاری، دانسیته و چگالی و تمام اطلاعات تخصصی در رابطه با سیال مورد نظر را که قرار است ذخیره کنند به تولیدکننده ارائه کنند. هر نوع سیال اسید پارامترهای مربوط به خود را دارد و به طبع شرایط نگهداری هر کدام متفاوت است. همانطور که میدانید در بازار در حال حاضر ۲ نوع اصلی از مخازن نگهداری اسید موجود است که عبارتند از: مخزن اسید پلی اتیلن و مخزن اسید استیل که همانطور که مستحضرید به دلیل هزینه‌های گزاف ساخت مخازن ضد اسید استیل عملاً توجیه اقتصادی به همراه ندارند پس به همین دلیل مخزن پلی اتیلن ضد اسید از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

خرید تانکر اسید پلی اتیلن ارزان و به صرفه

با یک مقایسه ساده می‌توان دریافت در صورتی که در ساخت اینگونه مخازن از مواد پلی اتیلن درجه یک و با کیفیت استفاده شود علاوه بر اینکه به صورت دراز مدت می‌توان از آنها استفاده نمود، بهترین و ارزان‌ترین نوع خواهند بود. علاوه بر آن در صورت بروز نشتی و نیاز به تعمیرات به راحتی قابلیت تعمیر و جوشکاری را دارند. خاصیت ضد خوردگی مواد پلی اتیلن اکستروژن HDPE و پایداری بسیار بالای این مواد و بعلاوه قابلیت ذخیره طیف گسترده‌ای از انواع اسید از جمله اسید سولفوریک ، اسید استیک ، اسید کلریدریک و اسید فسفریک سبب شده مخازن پلی اتیلن ضد اسید یکی از محبوب ترین مخازن نگهداری اسید به شمار بیایند که از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. با پیشرفت تکنولوژی برای مخازن حمل اسید توسط تریلر شما می‌توانید به شرکت‌های سازنده درخواست دهید تا با ساخت هسته پلی اتیلن و قرار دادن در کاور فلزی به صورت مادام العمر از تانکر حمل اسید خود استفاده کنید.

راهنمای جامع خرید مخزن ضد اسید

منبع ذخیره اسید اسپیرال کاروگیت به دلیل دوجداره بودن و تولید به شکل پروفیل در مقایسه با مخازن روتاری (مخازن سفید رنگ) از مقاومت بالاتری برخوردار خواهند بود. مثلاً برای ذخیره نیتریک اسید خریداران مجبورند هر ساله مخزن روتاری را تعویض نمایند چون بیشتر از این مدت مخزن دچار خشکی و شکنندگی شده که در مخازن اسپیرال کاروگیت خبری از این مقوله نیست و می‌توان سالیان سال از آن استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این مخازن نسبت به مخازن سفید رنگ روتاری قابلیت تعمیرات آسان می‌باشد. دیگر ویژگی این مخازن قابلیت تولید به صورت ایستاده (عمودی) و خوابیده (افقی) می‌باشد که می‌توانید با صرف هزینه بیشتر از صدل پلی اتیلن به جای سدل بتنی بهره مند شوید که باعث استحکام چند برابری مخزن شده و به صورت غیردفنی و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

علاوه بر مخزن ذخیره اسید عمودی و افقی می‌توان از مخزن کونیک یا مخزن مخروطی یا ته قیفی هم استفاده نمود. به شکلی که مخزن ایستاده از داخل به صورت کونیک ساخته می‌شود و روی پایه خود می‌ایستد و هیچ گونه استراکچری برای نگهداری این مخازن نیاز نیست. تمامی مخازن اسید عمودی باید با کف دوبل ساخته شوند تا فشار حاصله بر کف مخزن را بتوانند تحمل کنند تا بتواند سالیان زیاد به راحتی و بدون درد سر کار کند. توجه داشته باشید از هر شرکتی که تصمیم به خرید گرفتید نمونه کارهای شرکت مربوطه را مشاهده کرده و از محل تولید و مونتاژ مخازن بازدید بعمل آورید.

موارد ضروری در مورد ذخیره انواع اسید

با توجه به بالاتر بودن چگالی اسیدها نسبت به آب، باید توجه داشته باشید که حتماً از تولیدکننده ضمانت نامه معتبر بابت مخزن اسید به صورت غیردفنی دریافت کنید چرا که اکثراً به جای فروش مخزن ضد اسید پلی پروپیلن به مشتریان مخازن دفنی آب پلی اتیلن می‌فروشند. به این معنیست که علاوه بر اینکه مخزن قابلیت نصب روی زمین را ندارد، مخصوص نگهداری اسید نیست و در نهایت اصلاً از جنس پ پ PP پلی پروپیلن نیست. پس به سازگاری اسید با مخزن پلی اتیلن ضد اسید خریداری شده دقت فرمایید و حتماً از تولیدکننده بودن فروشنده ۱۰۰% اطمینان حاصل کنید تا در آینده با مشکل روبرو نشوید. تا پس از گذشت ۱۰ سال بتوانید به محل تولید فروشنده مراجعه و به راحتی با عوامل ارتباط برقرار کنید و خرید دیگر خود را انجام دهید.

از دیگر آیتم‌های ضروری نهایت دمای اسید شماست. همانطور که میدانید در واکنش اسید با آب دمای زیادی تولید شده که مخزن اسید سولفوریک ۹۸% می‌بایست توانایی تحمل دما را داشته باشد. خوشبختانه مخازن پلی اتیلن ضد اسید اسپیرال کاروگیت تحمل دمایی تا ۹۰ درجه را به راحتی دارند و تغییر شکل نخواهند داد. به جهت خنک سازی سیال هم می‌توانید از تولیدکننده بخواهید تا با تعبیه کویل پلی اتیلن چه داخل مخزن چه از طریق پروفیل بیرونی محاسبات قیمتی را برای شما انجام دهند. انجام این کار به راحتی در مخازن ضد اسید پلی اتیلن که به روش اسپیرال کاروگیت تولید می‌شوند مقدور است. پس تمامی موارد را موقع خرید آنالیز کنید.

راهنمای جامع خرید مخزن ضد اسید

خرید و لیست قیمت مخزن ذخیره اسید

در آخر شما می‌توانید با بازدید از وب سایت تخصصی کیش سپتیک که یکی از تولیدکنندگان به نام و سازنده مخزن نگهداری اسید است و در گروه تولیدکنندگانی نظیر پارس اتیلن کیش، روتنگران پارسه، تدبیرنوین سازان، نشاء گستر پردیس و غیره می‌باشد و با هماهنگی‌های لازم و بازدید از مجموعه و دریافت آنالیز و تحلیل تنش مخزن مورد نیاز خود خریدی راحت را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مدیر بازرگانی به صورت مستقیم تماس حاصل نمایید ۰۹۱۲۷۸۷۶۰۸۶

کد خبر 600049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.