بازتاب رحلت «آیت الله ناصری» میان نهادها و شخصیت‌های دینی

در پی ارتحال عالم ربانی، مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت‌الله محمدعلی ناصری(ره) سازمان‌ها و نهادها پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در پی ارتحال عالم ربانی، مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت‌الله محمدعلی ناصری (ره) شخصیت‌ها سازمان‌ها و نهادهای دینی پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر

حجت‌الاسلام صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ارتحال فقیه عارف و سالک خالص، اسوه اخلاق و مُزکّی نفوس حامی صادق انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و راهنمای وثیق تشنگان وصال که صد قافله دل همراه اوست، فخر حوزه‌های علمیه و موالیان اهل بیت علیهم السلام، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی را به مولایمان امام عصر ارواحنا فداه و امام خامنه‌ای دام‌ظله و بیت شریف خاصه وارث فضائل آن سفر کرده، عالم ربانی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری، حوزه‌های علمیه و مردم عالم‌پرور، شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان تسلیت عرض می‌کنم.

عُلّو درجات بر آن راحل و صبر و اجر برای همه ارادتمندان از بارگاه حق مسئلت دارم.»

پیام تسلیت معاون قرآن و عترت

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ارتحال عالم ربانی، مجتهد وارسته، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت‌الله محمدعلی ناصری (ره) پیام تسلیتی منتشر کرد. متن پیام به این شرح است:

«الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

ضایعه عظیم فقدان و رحلت عالم وارسته و پرهیزگار، استاد اخلاق و پشتیبان همیشه ولایت آیت الله محمد علی ناصری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در تبلیغ و ترویج علوم و معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی بویژه در میان جوانان و حوزه‌های علمیه سپری و سالیان متمادی در راه تعالی ارزش‌های دینی، اخلاقی و ولایی در جامعه اسلامی طی نمود.

فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است را به محضر حضرت بقیه الله اعظم (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، جامعه قرآنی کشور و عموم ملت شریف ایران اسلامی و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی پیامی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری‌دولت‌آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است.

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی ره موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

ایشان از علمایی بودند که تحصیلات خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگان آن حوزه گران‌سنگ گذراندند و در کنار معارف و علوم اسلامی سلوک معنوی و اخلاقی را به‌خوبی تلمذ و در وجودشان نهادینه کردند.

حوزه علمیه اصفهان مفتخر است که سال‌های متمادی آن استوانه علم و اخلاق را در برداشت و علما، اساتید، طلاب، جوانان و مردم شریف و مؤمن اصفهان و همچنین همه آحاد مردم ایران اسلامی بهره‌های وافری از علم و نصایح او بردند.

اینجانب ارتحال آن فقید سعید را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان خصوصاً حوزه علمیه، علما و اساتید و بزرگان و مردم شریف اصفهان و نیز به بازماندگان محترم و فرزندان فاضل ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای آن عالم فقید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.»

کد خبر 600016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.