افزایش سطح سواد سلامت مردم در معاونت‌های تحت پوشش شهرداری

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دوره‌های آموزشی سطح سواد سلامت مردم در معاونت‌های تحت پوشش شهرداری برگزار که نخستین دوره آن از ماه جاری برپا خواهد شد.

هاجر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی ارتقا سطح سواد سلامت مردم مبتنی بر شش محور از هفتم شهریورماه تا ۲۳ همین ماه اجرایی خواهد شد.

وی از ۲۴ همیار سلامت به عنوان مربیان دوره‌های آموزشی خبر داد و افزود: آموزش پیشگیری از بیماری‌های شایع زنان، بهداشت فرد و عمومی، آموزش تغذیه سالم، سلامت سالمندان، رشد و تکامل کودکان و خطرسنجی بیماری‌های (دیابت) در جلسات یک‌ساعت و نیم در اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال مردم از این دوره‌های آموزشی، تصریح کرد: شرکت در دوره‌های آموزشی برای عموم آزاد است و رده سنی بزرگسالان امکان حضور دارند که داوطلبان می‌توانستند از بیستم تا سی مردادماه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تمام مربیان آموزشی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تغذیه، تربیت بدنی، مامایی، بهداشت و پرستاری هستند، افزود: بنا به درخواست معاونت‌های مختلف، دوره‌های آموزشی توسعه سلامت در مناطق برگزار می‌شود که بزودی این دوره‌های برای کارکنان حوزه سلامت نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است این دوره آموزشی در روزهای هفتم، نهم، چهاردهم، بیست و یکم و بیست و سوم شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان برای عموم برگزار می‌شود.

اصطلاح سواد سلامت بهداشتی به مفهوم یک مهارت شناختی و به عنوان مسأله‌ای مهم و تأثیرگذار در نظام مراقبت سلامت است که نخستین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی، در یک میزگرد آموزشی در مورد آموزش بهداشت، مطرح شد و از آن زمان تاکنون این مفهوم در موارد متعددی از سوی محققان حوزه‌های سوادآموزی و سلامت، مورد بحث قرار گرفته و تعاریف گوناگونی برای آن ارائه شده است.

سازمان بهداشت جهانی، از موضوع سواد سلامت، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت در کشورها یاد کرده و از کشورها خواسته است که به این مهم توجه کافی داشته باشند، به همین دلیل، کشورهایی که دارای نظام سلامت کارآمد هستند، برای افزایش سطح سواد سلامت مردم، سیاستگذاری می‌کنند و برنامه دارند.

افزایش سطح سواد سلامت مردم در معاونت‌های تحت پوشش شهرداری


کد خبر 600003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.