استخدام آتش‌نشان زن منع قانونی دارد

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد گفت: استخدام زنان در سازمان آتش‌نشانی منع قانونی دارد و باید بررسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، مجید فرهادی اظهار کرد: در سازمان آتش‌نشانی تعدادی از زنان در قسمت اداری و تعدادی نیز به صورت داوطلبانه در قسمت آموزش شهروندی فعالیت دارند که به بحث آموزش می‌پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از زنان آتش‌نشان اظهار کرده‌اند، دو سال از ظرفیت آنها استفاده نشده است؟، افزود: طبق روال قبل، در آموزش‌ها و بعضی مأموریت‌ها از ای زنان استفاده می‌شود؛ برای استفاده از این زنان زیرساخت خاصی مورد نیاز است، در حال حاضر در بعضی مأموریت‌های خاص و در صورت نیاز، زنان آتش‌نشان فراخوانده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد آموزش‌ها کمتر شده و استفاده از زنان آتش‌نشان نیز کاهش پیدا کرده است، استخدام زنان منع قانونی دارد و باید بررسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد؛ در حال حاضر طبق روال قبل، آنها به صورت داوطلبانه مشغول به کار هستند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد در خصوص بیمه زنان آتش‌نشان، گفت: بیمه‌های بی‌نامی در سازمان‎‌ها وجود دارد که اگر برای افراد حادثه‌ای رخ دهد از آن استفاده می‌شود، اما بیمه سازمان مشخصی مثل تأمین اجتماعی نیستند.

وی در خصوص هزینه پرداختی به زنان، تصریح کرد: در بحث آموزش و شرکت داوطلبانه در مأموریت‌ها هزینه‌ای به افراد پرداخت می‌شود، اما چون کارمند رسمی سازمان نیستند، تحت عنوان «حقوق» پولی دریافت نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 599999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.