درباره عبور جاده از منطقه کلاه‌قاضی هنوز تصمیم‌گیری نشده است

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، گفت: درباره عبورکردن یا نکردنِ آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از پارک ملی کلاه‌قاضی در شورای عالی حفاظت محیط‌زیست کشور، هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اینکه طرح کنارگذر شرق اصفهان به عنوان طرح ملی شامل سه قطعه است، اظهار کرد: بخشی از مسیر انتهایی قطعه سوم به طول حدود چهار کیلومتر با پارک ملی «کلاه‌قاضی» تداخل دارد که بخشی از این چهار کیلومتر در امتداد مسیر فعلی جاده اصفهان_شیراز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از ۶ سال پیش مکاتبات و بازدیدهای کارشناسی استانی و ستادی از محل صورت گرفته است، افزود: با وجود تفویض صدور مجوز اولیه از معاونت وقت سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اعمال حداکثر الزامات زیست‌محیطی و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان متخصص و بی‌طرف با محوریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان در آبان‌ماه سال گذشته برای تصمیم‌سازی، جلسه‌ای با فعالان و متخصصان برون‌سازمانی در اداره محیط‌زیست استان تشکیل و نتیجه آن به شورای ساماندهی مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارسال شد.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط‌زیست اصفهان ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی موضوع در دفتر تخصصی زیستگاه‌ها و امور مناطق در سازمان حفاظت محیط‌زیست، مقرر شد در صورت احراز همه شرایط حفاظتی و تمهیدات زیست‌محیطی، موضوع برای تعیین تکلیف به شورای عالی حفاظت محیط‌زیست کشور ارجاع شود.

دیگر گزینه‌ها از نظر ترافیکی و توپوگرافی امکان اجرای آزادراهی ندارند

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین شروط این بود که یک مرجع تخصصی بی‌طرف، یعنی شورای هماهنگی ترافیک استان با دعوت از متخصصان، وجود مسیرهای جایگزین را بررسی کند، افزود: دیگر گزینه‌ها از نظر ترافیکی و عوارض توپوگرافی، امکان اجرا و کارکرد ترافیکی و ضوابط حاکم بر طراحی و اجرای آزادراهی را ندارد.

اکبری تاکید کرد: به‌منظور تصمیم‌گیری نهایی، لازم است نتیجه جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان به شورای عالی حفاظت محیط‌زیست که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، ارسال شود.

وی با بیان اینکه عبور کردن یا نکردن آزادراه یاد شده از پارک ملی کلاه‌قاضی در حیطه اختیارات استان اصفهان نیست، خاطرنشان کرد: در این زمینه هنوز در مرجع عالی یعنی شورای عالی حفاظت محیط‌زیست کشور هم تصمیم‌گیری نشده است.

کد خبر 599961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.