زیباترین مناطق اروپا برای سفرهای پاییزی

زمان زیادی به پایان فصل تابستان و آغاز پاییز باقی نمانده است. ریزش برگ‌های پاییزی در بسیاری از نقاط دنیا با ایجاد چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز خود به جذب سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا منجر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای بسیاری از مردم دنیا، پاییز زیباترین فصل سال به‌شمار می‌رود که برگ‌های رنگارنگ و اغلب به رنگ‌های آتشین، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورد. علاوه بر این، بسیاری از مردم قدم زدن روی برگ‌های خشک شده با صدای متفاوت خود را بسیار آرامش‌بخش می‌دانند و به همین دلیل، تردد مردم بیرون از منزل، طی روزهای ابتدایی و میانه پاییز تقریباً بیشتر از هر زمان دیگری در سال است. نکته جالب توجه این است که بسیاری از شهرهای جهان به واسطه چشم‌اندازهای پاییزی خود به عنوان مقاصد گردشگری بسیار محبوبی در سراسر دنیا عمل می‌کند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها در قاره اروپا پرداخته می‌شود.

لاپلاند، فنلاند

لاپلاند بزرگ‌ترین و شمالی‌ترین منطقه از مناطق فنلاند به‌شمار می‌رود که به خاطر زیبایی منحصربه‌فرد خود در فصل پاییز، میان مردم جهان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

این منطقه در درختان بلند و پربرگ محصور شده است که با آغاز فصل پاییز و ریزش برگ‌ها، چشم‌اندازهایی شگفت‌انگیز در سراسر محیط اطراف به وجود می‌آورد. در واقع، تمام معابر و فضاهای عمومی لاپلاند طی فصل پاییز به رنگ قرمز آتشین ناشی از برگ‌های ریخته شده از درختان درمی‌آید که همین ویژگی، جذب سیل عظیمی از گردشگران را طی پاییز به این منطقه در پی دارد.

دره لویر در فرانسه

درخشش دره لویر در فرانسه طی فصل پاییز، تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای گردشگران آن به وجود می‌آورد که آن‌ها را به تکرار سفر خود در سال‌های آینده، طی همین بازه زمانی به این شهر سوق می‌دهد. در این میان، برگ درختان انگور با شکل زیبای خود، چشم‌انداز اطراف را بسیار شگفت‌انگیز می‌کند، ضمن این‌که کدوهای زرد بر جذابیت محیط می‌افزاید.

گزارش‌ها حاکی است که دره لویر طی ماه‌های پاییز به واسطه چشم‌اندازهای زیبای خود، بیشترین تعداد گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

ترانسیلوانی در رومانی

ترانسیلوانی یکی از مناطق تاریخی رومانی محسوب می‌شود که نه‌تنها به واسطه خرابه‌های باستانی خود، بلکه از طریق چشم‌اندازهای پاییزی خود در فصل سوم سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. بخش جنگلی این منطقه فضایی به مساحت بیش از ۱۴ هزار جریب را در بر می‌گیرد در نتیجه، ریزش برگ‌های زیبا در فضل پاییز چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز برای آن فراهم می‌آورد.

قصر نوی‌شوان‌شیتن، آلمان

نوی‌شوان‌شیتن از قصرهای معروف دنیا در باواریای آلمان به حساب می‌آید که به واسطه زیبایی منحصربه‌فرد خود در میان مردم محبوبیت ویژه‌ای دارد. این قصر مانند کاخ‌هایی است که در انیمیشن‌های مختلف به زیبایی تمام طراحی شده است، ضمن این‌که وجود درختان بی‌شمار در اطراف آن، فضایی بسیار رومانتیک به آن بخشیده است. تپه‌های اطراف این کاخ زیبا در فصل پاییز با برگ‌های زرد و قرمز پوشیده می‌شود و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

پرتشایر، اسکاتلند

اسکاتلند در لیست سبزترین کشورهای دنیا قرار دارد که میزبان چشم‌اندازهای طبیعی بسیاری است. اغلب شهرهای این کشور در درختان و پوشش‌های گیاهی محصور شده است، با این حال پرتشایر از نظر فضاهای سبز از سایر نقاط اسکاتلند شهرت بیشتری دارد.

پرتشایر Meikleour Beech Hedge را در خود جا داده است که در سراسر جهان به خاطر وجود بلندترین پرچین دنیا شهرت دارد.

طی دو ماه اول پاییز، جنگل‌های پرتشایر به رنگ‌های طلایی و قرمز در می‌آید و این در حالی است که ریزش برگ‌های پاییزی روی خرابه‌های رومانتیک باستان، فضاهایی بسیار دلنشین برای استراحت گردشگران به وجود می‌آورد.

لیک دیستریکت در بریتانیا

لیک دیستریکت از زیباترین چشم‌اندازهای سراسر بریتانیا به‌شمار می‌رود که به عنوان منشأ ظهور بسیاری از اشعار رومانتیک شعرایی نظیر سمیوئل تیلور کولریج و وردزورث شناخته شده است. این منطقه محافظت شده در شمال انگلستان واقع شده و جالب این‌که از سال ۲۰۱۷، در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است.

پوشش زرد و قرمز گیاهان پاییزی لیک دیستریکت از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود که این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا طی فصل سوم سال تبدیل کرده است.

دریاچه بلد در اسلوونی

دریاچه بلد به عنوان یکی از اعجاب‌انگیزترین چشم‌اندازهای اسلوونی میان مردم این کشور و سایر نقاط اروپا شناخته شده است که میزبان تنها جزیره طبیعی اسلوونی است. قدم زدن در اطراف این دریاچه زیبا حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که بازدیدکنندگان بخش اعظم این زمان را صرف تماشای برگ‌های طلایی درختان می‌کنند. اگرچه آب این دریاچه طی فصل پاییز برای شنا بسیار سرد است، با این حال امکان قایق‌سواری در آن وجود دارد، ضمن این‌که فضاهای تعبیه شده در گوشه و کنار دریاچه قابلیت عکاسی را برای گردشگران فراهم می‌آورد و لذت سفر را برای آن‌ها دوچندان می‌کند.

کد خبر 599950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.