بیشتر املاک مشکین دشت قولنامه‌ای است

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: بیشتر املاک مشکین دشت قولنامه‌ای است.

مهدی نیک‌مرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موضوع ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای، اظهار کرد: پیرو مصوبه هیئت وزیران و رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه‌ای ممنوع شد. بیشتر اراضی مشکین دشت قولنامه‌ای بوده و بخش مهمی از درآمد شهرداری از محل صدور پروانه است.

وی با بیان اینکه موضوع ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای ایراد قانونی دارد، افزود: به مردم می‌گوئیم برای املاک قولنامه‌ای سند بگیرید، اداره ثبت اسناد و املاک داشتن چهار دیواری و بنا را الزام می‌داند و شهرداری برای صدور پروانه، سند ملک را می‌خواهد. این موضوع موجب سرگردانی مردم شده است، در نتیجه پیگیری این موضوع و رفع آن در دستور کار قرار گرفت و از مراجع مختلف در استان پیگیری، اما رد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت، تصریح کرد: با پیگیری از استانداری در این خصوص، با دفتر رئیس قوه قضائیه مکاتبه شد، مبنی بر اینکه فرصتی دو ساله برای صدور پروانه املاک قولنامه‌ای به مدیریت شهری مشکین دشت داده شود تا در این مدت شرایط را برای اقدام شهروندان و دریافتی سند ملکی فراهم کنیم. پاسخی دریافت نشده و موضوع به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارجاع شده است که پیگیر آن هستیم.

وی اضافه کرد: به دستور استاندار البرز قرار است، توسط کارگروهی ویژه موضوع سنددار کردن املاک بررسی و در خصوص رفع این مشکل اقدام لازم انجام شود. ضمن اینکه به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری مشکین دشت برای تسهیل و تسریع در خصوص سنددار کردن املاک، دفتری واقع در پاساژ پارسه مشکین دشت تجهیز شده که نماینده ادارات مسکن و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و شهرداری در آن مستقر هستند، تا مردم برای سنددار کردن املاک خود به این مکان مراجعه کنند و به دردسر نیفتند.

نیک‌مرام گفت: مهم‌ترین موضوع با اولویت پیگیری برای مدیریت شهری مشکین دشت موضوع تعیین تکلیف مرزی با شهر فردیس و الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت است.

وی اضافه کرد: به دستور استاندار البرز جلسات تخصصی در این خصوص برگزار شد و تا مرحله صورت جلسه الحاق رسید، اما دوستانی به دلیل منافع شخصی موضوع را به حاشیه بردند. ما نیز مختصات موجود را بر روی نقشه جی آی اس پیاده کردیم و از طریق استانداری پیگیر موضوع هستیم. قانون فصل‌الخطاب است و باید اجرا شود، حتی اگر منافع عده‌ای از دست برود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت تصریح کرد: برخی دوستان موضوع ارزش منطقه‌ای را مطرح کرده‌اند و آمارهای غلطی ارائه کردند، در حالی که ارزش منطقه‌ای شهرک‌های بعثت و مهندسی زراعی در مشکین دشت حتی از رزکان در فردیس بیشتر است. شهرک رستمی حداقل امکانات شهری را نیز ندارد، بنابراین موضوع ارزش منطقه‌ای نمی‌تواند مورد استناد واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرک شهید رستمی که تاکنون در محدوده خدماتی شهر فردیس بوده، ورودی مشکین دشت است که خدمات مناسبی دریافت نکرده و به یک مخروبه تبدیل شده که بدون روشنایی و امکانات شهری است و ورودی شهرمان را از دست داده‌ایم، این منطقه حق مردم مشکین دشت است و تا جایی که توان داریم از تمام ابزار استفاده می‌کنیم و پیگیر حق مردم هستیم.

کد خبر 599945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.