آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در تالش

سرپرست شهرداری تالش از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر خبر داد.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری تالش اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از حدود یک هفته پیش با به‌کارگیری پنج نیرو و تجهیز دو دستگاه خودرو به صورت پایلوت از چهار خیابان اصلی شهر آغاز کرده است.

وی افزود: برای اطلاع‌رسانی و تشویق شهروندان به مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا، بنرهایی در نقاط مختلف شهر نصب و از قبل آموزش لازم در درب منازل با توزیع بروشور به شهروندان ارائه شده است.

سرپرست شهرداری تالش خاطرنشان کرد: شهرداری به خانوارهایی که در طرح تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند، در قالب طرح تشویقی کیسه زباله و مواد شوینده اهدا می‌کند.

نجاتی تصریح کرد: شهرداری خرید تعداد ۶۰ سطل زباله در سه رنگ برای جمع‌آوری زباله‌های خشک ازجمله شیشه، کاغذ و پلاستیک به کارخانه سفارش داده است و سطل‌ها تا ۱۰ روز آینده در نقاط مختلف شهر جانمایی و نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تالش طرح تفکیک زباله از مبدا را با هدف جلوگیری از ورود زباله خشک به محیط‌زیست و حفظ زمین از آلودگی اجرا می‌کند، گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری تالش آماده پاسخ‌گویی و همکاری با شهروندان است و از همه شهروندان انتظار داریم در این طرح مشارکت داشته باشند.

سرپرست شهرداری تالش افزود: روزانه به‌طورمیانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به صد تن در روز افزایش می‌یابد که پس از جمع‌آوری در منطقه ساحلی قروق دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش، مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 599929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.