بحران مصدومیت گریبان‌گیر آقای معمولی!

یورگن کلوپ، فصل جدید خود را با لیورپول خوب آغاز نکرده و مصدومیت‌های متعدد به شدت شروع تیمش را در لیگ تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، لیورپول درحال‌حاضر تعداد زیادی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار ندارد و درعین‌حال شروع ناامیدکننده‌ای را در لیگ سپری کرده است.

با گذشت سه بازی از فصل جدید لیگ برتر، بحران مصدومیت یورگن کلوپ کاهش نیافته و اتفاقاً این بحران روی عملکرد کلی قرمزها نیز اثر خود را گذاشته است. اگرچه بعید به نظر می‌رسد که لیورپول در روزهای باقی‌مانده از پنجره تابستانی نقل و انتقالات فعالیتی داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که خیل عظیم مصدومان که در برهه ابتدایی فصل تیم کلوپ را به زحمت انداخته ممکن است در ادامه فصل نیز گریبان‌گیر آن‌ها شود.

نگرانی هواداران لیورپول بابت شروع ضعیف لیگ و نبردن در سه بازی متوالی را کنار بگذارید؛ اگرچه این نخستین‌بار است که آن‌ها نتوانستند هیچ‌یک از سه بازی ابتدایی لیگ خود را از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ برنده شوند، با این حال مشکل اصلی شاگردان «کلوپ» درحال‌حاضر لیست غایبان است که بیشتر از همه به مربی آلمانی استرس وارد کره است.

«نبی کیتا» آخرین بازیکنی است که از میادین دور شده است. هافبک گینه‌ای، شکست روز دوشنبه برابر منچستریونایتد را به دلیل مشکل عضلانی از دست داد و به بازیکنانی مانند تیاگو آلکانترا، دیوگو ژوتا، جوئل ماتیپ، ابراهیما کوناته، الکس آکسلید چمبرلین و کرتیس جونز پیوست.

با اضافه کردن داروین نونیز به لیست غایبان به دلیل کارت قرمز احمقانه‌ای که با خود محرومیت از سه بازی را به همراه داشت، ترکیب قرمزها ناگهان از هم پاشیده به نظر می‌رسد.

بحران مصدومیت گریبان‌گیر آقای معمولی!

تیاگو آلکانترا

همه چیز از پیش‌فصل و مصدومیت تیاگو آلکانترا شروع شد. ابتدا انتظار می‌رفت این بازیکن اسپانیایی بین ۴ تا ۶ هفته غایب باشد، به این معنی که او قطعاً بازی‌های تیمش برابر بورنموث و نیوکاسل و دربی مرسی ساید در اورتون را از دست خواهد داد.

اما واقعیت نگران‌کننده‌تر این است که تبعات غیبت تیاگو در لیورپول بیش از چیزی است که تصور می‌شود. بازیکن سابق بارسلونا و بایرن مونیخ ۱۴ بازی را در نخستین فصل خود در لیگ برتر و ۱۳ بازی را در فصل گذشته از دست داد. نباید از این موضوع گذشت که وقتی او آماده باشد، می‌تواند برای قرمزها ورق بازی را برگرداند و شکی نیست که غیبتش همیشه به شدت احساس خواهد شد.

زمان احتمالی بازگشت: اوایل تا اواسط سپتامبر، شاید پس از دیدار برابر چلسی!

نبی کیتا

هافبک لیورپول بازی ابتدایی فصل در فولام را به دلیل بیماری از دست داد و هفته گذشته طی یک جلسه تمرینی، با یک مشکل عضلانی نامشخص مواجه شد. کلوپ قبل از بازی با بورنموث تأیید کرد که کیتا حداقل تا هفته آینده در دسترس نخواهد بود و او را از بازی چهارشنبه آینده با نیوکاسل و احتمالاً دربی مرسی ساید نیز کنار گذاشت

زمان احتمالی بازگشت: در این مرحله نامشخص است، اما در بهترین حالت کیتا می‌تواند اواسط سپتامبر به ترکیب بازگردد.

جوئل ماتیپ

ماتیپ فصل قبل را بدون مصدومیت پشت سر گذاشت اما در اوایل فصل جدید با مشکل کشاله ران مواجه شد. کلوپ در ابتدا اظهار کرد که این بازیکن ۳۱ ساله حداقل دو هفته از میادین دور خواهد بود، اما پس از آن اعلام شد که وی ممکن است منجر به دوری سه یا چهار هفته‌ای شود.

روز جمعه قبل از بازی با بورنموث، کلوپ گفت که ماتیپ به بازگشت نزدیک شده است و احتمالاً به زودی به ترکیب تیمش اضافه می‌شود.

زمان احتمالی بازگشت: دهم سپتامبر

کرتیس جونز

چه‌قدر می‌توانید بدشانس باشید؟ جونز فقط برای چند دقیقه در پیروزی ماه گذشته مقابل منچسترسیتی در ترکیب تیمش حضور داشت و به گفته کلوپ، واکنش استرسی باعث شد او از تیمش دور شود. لیورپول می‌گوید مشکل جونز جدی نیست، اما او همچنان به تمرینات کامل با هم تیمی‌هایش بازنگشته و بازی بورنموث و احتمالاً نیوکاسل را نیز از دست خواهد داد.

زمان احتمالی بازگشت: اواخر اوت یا اوایل سپتامبر

ابراهیما کوناته

یکی دیگر از مصدومیت‌های عجیب لیورپول در این فصل مربوط به مدافع فرانسوی این تیم می‌شود که پس از برخورد فیزیکی در بازی دوستانه قرمزها مقابل استراسبورگ در روز یکشنبه گذشته دچار مشکل از ناحیه زانو شد و اکنون به نظر می‌رسد حداقل یک ماه از میادین دور باشد.

کلوپ قبلاً گفته است که مشکلات کوناته ممکن است در آینده نیز روی عملکرد کلی تیم و خود این بازیکن تأثیر منفی بگذارد. در مدت دوری کوناته، سرمربی آلمانی آرزو می‌کند که حداقل ویرجیل فن دایک و جو گومز در دسترس باشند.

زمان احتمالی بازگشت: اواسط سپتامبر

بحران مصدومیت گریبان‌گیر آقای معمولی!

دیوگو ژوتا

ستاره پرتغالی لیورپول تنها برای مدت کوتاهی در این فصل فرصت حضور در جمع تیمش را داشته است، زیرا در اولین جلسه تمرینی خود دچار مصدومیت شد. ژوتا در ماه ژوئن در تمرینات تیمش دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ شد و سپس در سنگاپور وضعیت او عود کرد.

ژوتا امیدوار بود تا قبل از پایان ماه آگوست به تمرینات بازگردد، اما لیورپول هیچ ریسکی درمورد او نخواهد کرد؛ به ویژه با توجه به اینکه او هیچ پیش‌فصلی برای ایجاد سطح اولیه آمادگی پشت سر نگذاشته است.

زمان احتمالی بازگشت: او هفته آینده به تمرینات بازخواهد گشت. دربی مرسی ساید هدف اصلی بازیکن و تیمش برای بازگشت به مسابقات است اما می‌توان پذیرفت که حضور در این مسابقه کمی دور از انتظار باشد.

الکس آکسلید چمبرلین

بازیکن دیگری که سابقه مصدومیت‌های متوالی را داشته و در بدترین شرایط به دلیل مشکلات فیزیکی از همراهی تیمش محروم بوده، چمبرلین است. انتظار می‌رود این بازیکن به دلیل مشکل همسترینگ که در ماه ژوئیه مقابل کریستال پالاس در سنگاپور رخ داد، حدود دو ماه غایب باشد.

قرارداد وی در تابستان آینده به پایان می‌رسد و ممکن است این آخرین فصلش در لیورپول باشد، وضعیتی که شاید بدترین شروع را برای چمبرلین رقم زده است.

زمان احتمالی بازگشت: اواخر سپتامبر

کد خبر 599909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.