هفته جهانی قلب پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

یک پژوهشگر قلب‌وعروق گفت: امسال هفته جهانی قلب اصفهان را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته با تجربه‌های اندوخته شده طی سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد.

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان از ابتدا همکار و همراه فدراسیون جهانی قلب بوده است، اظهار کرد: فعالیت‌ها و همراهی‌ها به شکل‌های مختلف اجرا شده است؛ این فدراسیون همکارهای مختلفی در سراسر دنیا دارد که یکی از بازوهای ایده‌پرداز و اجرا کننده آن در سطح جهان «پژوهشکده قلب‌وعروق» اصفهان است.

وی ادامه داد: پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان با مسئولیت اصلی سازمان مردم نهاد دوستان قلب و همچنین انجمن علمی دانشجویی دوستان قلب فعالیت خود را آغاز کرده که حداقل طی هفت سال گذشته این فعالیت به صورت برنامه هفته جهانی قلب اصفهان و در دو سال اخیر به صورت هفته جهانی قلب ایران برگزار می‌شود.

این پژوهشگر قلب‌وعروق تصریح کرد: هفته جهانی قلب اصفهان فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری از رخداد بیماری‌های قلبی‌-عروقی، بازتوانی بیماران اجرا می‌کند و سعی کرده سال به سال ارگان‌های بیشتری را درگیر کرده و به افراد بیشتری آموزش دهد؛ با فعالیت‌های مختلف افراد بیشتری را چه در زمینه اجرا و چه دریافت خدمت داشته باشد.

وی اضافه کرد: انجمن فعال دوستان قلب با همراهی دانشجویان پرتوان انجمن علمی دوستان قلب اجرای برنامه‌ها از تولید ایده، محتوا، اجرا و ارزشیابی را محقق می‌سازند.

جوانبخت با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشکده همه ساله به صورت جامع برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای همه سنین از کودکان، نوجوانان، جوانان، افراد میانسال و سالمندان به اجرای برنامه به شیوه خاص یعنی تولید محتوا بر اساس گروه‌های سنی در راستای فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پروژه "روان سالم قلب سالم" به برنامه‌ها اضافه شده است، گفت: فراتر از برنامه‌ها، نگاه و دیدگاه بُعد جسمانی، بُعد روان و سلامت روان را هم دنبال می‌کنیم.

این پژوهشگر قلب‌وعروق ادامه داد: متخصصان مختلف از چند ماه زودتر از اجرای برنامه گردهم می‌آیند و از قسمت برش افکار تا اجرا را مدیریت می‌کنند. در این برنامه‌ها تولید محتوای علمی به روز در زمینه‌های سبک زندگی سالم، اصلاح فعالیت‌ها، اصلاح سبک زندگی ناسالم، تغذیه، فعالیت بدنی، دخانیات، استرس و سلامت روان ارائه می‌شود.

وی گفت: امسال نیز هفته جهانی قلب اصفهان را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته با تجربه‌های اندوخته شده طی سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد و به صورت مجازی و حضوری فعالیت‌ها را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

جوانبخت یادآور شد: باید افراد جامعه در هر سن و سطح اجتماعی و فرهنگی، آموزش‌هایی که از ما دریافت می‌کنند را به صورت خودجوش در اختیار سایر اعضای خانواده و همکاران خود قرار دهند و دیگران را آموزش دهند تا بتوانیم این آموزش‌ها را به صورت مستمر و در طول سال برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند که انجمن علمی در طول سال فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، اما در این هفته فعالیت‌ها به صورت متمرکز ارائه می‌شود.

کد خبر 599908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.