چرا منچستریونایتد می‌خواهد به هر طریقی ستاره آژاکس را جذب کند؟

منچستریونایتد پس از تخصیص مجدد بودجه‌ای که برای فرنکی دی یونگ در نظر گرفته شده، آماده است تا آنتونی را به بزرگترین خرید تابستانی خود تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچستریونایتد پس از تخصیص مجدد بودجه‌ای که برای فرنکی دی یونگ در نظر گرفته شده، آماده است تا آنتونی را به بزرگترین خرید تابستانی خود تبدیل کند. وینگر برزیلی ممکن است ۸۴ میلیون پوند برای منچستر هزینه داشته باشد، البته اگر آژاکس برای ارزش گذاری اولیه خود مقاومت کند، که کمتر از ۶۰ میلیون پوندی است که برای جذب کاسمیرو خرج شده است.

این معامله همچنین آنتونی را به دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ باشگاه تبدیل می‌کند، با پشت سر گذاشتن هری مگوایر و پل پوگبا با ۸۹ میلیون پوند، آنتونی در لیست خریدهای رکورد شکن یونایتد قرار می‌گیرد.

اما چرا اریک تن هاخ آنقدر مصمم است که دوباره با مهاجمی که در آژاکس با او کار کرده است همکاری کند و چگونه باشگاه را متقاعد کرده است که برای آوردن او به اولدترافورد این همه پول خرج کند؟

چرا یونایتد او را می‌خواهد؟

خیلی ساده است، این بازیکن ۲۲ ساله یک برگ برنده است که شرایط بازی را عوض می‌کند، بازیکنی که تن هاخ معتقد است پتانسیل بالایی دارد.

تیته، سرمربی برزیل، حتی او را از نظر مهارت‌هایش به نیمار تشبیه کرده است، و در دو سال در هلند، بهترین فرم خود را به نمایش گذاشت تا در دوران حضورش در آژاکس، نقشی کلیدی در کسب عناوین پیاپی آژاکس داشته باشد. او با ۲۱ گل در ۷۴ بازی، هنوز یک گلزن قهار نیست، اما توانایی باز کردن لایه‌های دفاعی حریف را با سبک شگفت‌انگیز خود دارد.

آیا دی یونگ ارزش این پول را دارد؟

فقط زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد، اما تن هاخ او را به خوبی می‌شناسد و آماده است تا خود را برای اثبات درستی قضاوتش به خطر بیندازد. گری نویل بازار هلند را بازاری غیردقیق خوانده است، و یونایتد تاوان آن را در گذشته پرداخت کرده است.

در حالی که یاپ استام و رود ون نیستلروی پس از کوچ از هلند به انگلیس به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند، ممفیس دیپای پس از انتقالش از آیندهوون با مشکل مواجه شد.

اما مزیت اصلی یونایتد این است که تن هاخ در گذشته با آنتونی کار کرده است. او ویژگی‌هایی را که معتقد است می‌تواند به موفقیت آنتونی در لیگ برتر کمک کند، شناسایی کرده است، و هیچ شکی در خلق و خوی خود و اینکه آیا می‌تواند فشار چنین جابه‌جایی بزرگی را تحمل کند، ندارد. اما هیچ تضمینی هم وجود ندارد. اگر حق با تن هاخ باشد، اعتقاد در اولدترافورد این است که ارزش او در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

آیا او بهترین انتخاب است؟

برنامه‌های نقل و انتقالات یونایتد در تابستان امسال به شدت به ویژه از نظر اهداف هجومی، تغییر کرده است. داروین نونز مهاجمی بود که آنها امیدوار بودند در این پنجره به تیم خود اضافه کنند، آنها قبل از انتصاب تن هاخ، به مرد اروگوئه‌ای علاقه مند بودند. اما آنها در مواجهه رقابت با لیورپول، از این مسیر خارج شدند و ترجیح دادند از یک جنگ نقل و انتقالاتی اجتناب کنند.

در حالی که به سرعت مشخص شد که بازیکن طرفدار انتقال به آن فیلد است، با این حال منصفانه است که بگوییم تن هاخ او را در اولویت قرار نداده بود. توجهات تقریباً بلافاصله به آنتونی معطوف شد، اما با توجه به عزم آژاکس برای افزایش قیمت بازیکن خود، معامله کمی پیچیده شده است. یونایتد از آن زمان به دنبال بستن قراردادهایی با بنجامین سسکو، مارکو آرناوتوویچ و کودی گاکپو بوده است، اما آنتونی مدت‌ها مهاجم مورد علاقه تن هاخ بوده است، احتمالاً حتی بالاتر از نونز.

این چه تأثیری بر سایرین در یونایتد دارد؟

آنتونی بلافاصله وارد ترکیب اصلی خواهد شد و مارکوس راشفورد و جیدون سانچو را برای یکی از دو موقعیت دیگر در خط حمله، به چالش خواهد کشید.

تن هاخ عمدتاً از او در سمت راست در آژاکس استفاده کرد، اما او می‌تواند در هر دو طرف بازی کند.

آمدن او به سرمربی یونایتد آزادی بیشتری می‌دهد تا راشفورد را به پست مرکزی منتقل کند، هرچند که او این حربه را روز دوشنبه با موفقیت در برابر لیورپول آزمایش کرد.

بلاتکلیفی مداوم پیرامون کریستیانو رونالدو، تن هاخ را مجبور کرده تا گزینه‌های خود را در خط حمله بررسی کند.

او رشفورد را اینگونه می بیند که در صورت رفتن رونالدو می‌تواند با آنتونی مارسیال در پست فوروارد هدف رقابت کند.

به همین دلیل است که او به جای جایگزینی مستقیم برای رونالدو، به دنبال جذب آنتونی بوده است، زیرا او معتقد است که تطبیق پذیری کافی در خط حمله او وجود دارد.

او به خصوص از تطبیق سانچو با روش‌های خود راضی بوده است، بنابراین بعید است که ملی پوش انگلیسی جابجا شود.

رونالدو چطور؟

یونایتد در مورد موضع اولیه خود مبنی بر اینکه رونالدو برای فروش نیست دچار تردید شده است.

آمدن آنتونی می‌تواند آنها را به فکر خروج این بازیکن ۳۷ ساله فرو ببرد.

در حالی که تن هاخ همیشه معتقد است که اسطوره پرتغالی در برنامه‌هایش جای دارد، و می‌تواند در سیستم او قرار بگیرد، اما یک نکته قابل توجه بود، آن هم اینکه یونایتد در غیاب او مقابل لیورپول چقدر روان تر و شناور بازی می‌کرد.

سوال بزرگ این است که آیا قبل از بسته شدن پنجره باشگاهی به سراغ کریستیانو می‌آید؟

حذف دستمزد بالای او، کمک زیادی به پوشش هزینه‌های جذب آنتونی خواهد کرد.

کد خبر 599904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.