بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی مازندران پس از ۱۳ سال

در سفر نیم روزه معاون رئیس‌جمهور، قریب به هزار طرح توسط مخبر به بهره‌برداری رسید و بخت یک طرح مهم آبرسانی در مازندران نیز پس از ۱۳ سال باز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از ابر مشکلات مازندران و از مطالبات جدی مردم استان تأمین آب شرب و کشاورزی است که افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران می‌تواند تنش آب شرب بابل و بابلسر را به عنوان بزرگترین شهرهای مرکز و گردشگرپذیر استان مرتفع کند.

حالا با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران، نه تنها این پروژه به بهره‌برداری رسیده است بلکه هزار پروژه دیگر نیز به مناسبت هفته دولت در این استان به بهره‌برداری رسید. بهره‌برداری از طرح بازسازی ورزشگاه وطنی پس از سال‌ها و نیز بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران، که در فصل تابستان و روزهای پرترافیک مشکل قطعی و نبود آب را تجربه می‌کردند، از طرح‌های مهم به بهره‌برداری رسیده در سفر مخبر به مازندران بود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی استانداری مازندران، در سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهور به صورت همزمان ۹۳۵ طرح هفته دولت استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که برای این طرح‌ها، چهار هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است. با افتتاح این طرح‌ها یک هزار و ۵۳۹ نیز مشغول به کار شدند. همچنین به مناسبت هفته دولت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ۲۰۷ طرح با سه‌هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز شد.

بنابراین گزارش در این سفر به صورت ویژه طرح آبرسانی حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل، امیرکلا، هادی‌شهر و بابلسر پس از انتظار ۱۳ ساله به بهره‌برداری رسیده است. افتتاح عملیات بهسازی و نوسازی ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در مازندران از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران است.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری که با استقبال استاندار مازندران وارد این استان شده بود، گفته است که اساساً روی بحث طرح و پروژه‌های نیمه تمام در کل دولت یک اراده جدی وجود دارد. معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: در تمام سفرهای رئیس‌جمهور، طرح و پروژه جدید به ندرت آغاز شده است. همه اعتبار و تصمیمات دولت بر روی طرح‌های نیمه تمام متمرکز شده است.

بهره‌برداری از طرح ملی آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در بابلسر

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، پدر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان و برخی مدیران و مسئولان ملی، استانی و شهرستانی، طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و قابلیت انتقال آب به میزان ۱۰۰۰ لیتر درثانیه به بهره‌برداری رسید.

محمد مخبر درحاشیه آئین بهره‌برداری از طرح ملی آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران در بابلسر، افزود: دولت اعتبارات نسبتاً مناسبی برای همه مناطقی که با کمبود و مشکلات آب مواجه بوده درنظر گرفته است.

وی گفت: امروز طرح‌های خوبی در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد و طرح‌های عمرانی مهمی دیگری هم در دست اقدام است و در آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با این طرح‌ها مردم استان از خدمات خوبی بهره‌مند خواهند شد.

کلید هزار طرح در دستان مخبر

در سفر مخبر به مازندران که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت صورت گرفت؛ ۹۳۵ طرح عمرانی و اقتصادی مازندران در بابلسر به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها که چهار هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، برای یک هزار و ۵۳۹ نفر شغل ایجاد شد. طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران با حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل، امیرکلا، هادی‌شهر، بابلسر با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از شاخص‌ترین طرح هفته دولت در استان است که با حضور مخبر به بهره‌برداری رسید. این طرح یک هزار لیتر بر ثانیه انتقال آب دارد و امکانات تعبیه شده در آن شامل تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب و مخازن ذخیره آب است.

چالش کم آبی کشور به‌زودی رفع می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به مازندران در خصوص چالش کم آبی گفت: از چند جبهه برای رفع چالش کم آبی در استان اقداماتی در حال انجام است که برای این منظور پنج خط برای انتقال آب پیش‌بینی شده که یک خط آن به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: ما باید چند کیلومتر قطار پرسرعت در کشور راه بیندازیم و در این بخش باید اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: آیت الله رئیسی این اعتقاد را دارد که باید اقتصاد را به دست مردم بدهیم و اگر مدیریت را به دست مردم بدهیم محدودیت مالی، مدیریتی و ایده پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت فروش ۳۵ میلیارد دلاری نفت کشور، افزود: استان‌های شمالی ۷۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات دارند که باید برای شکوفایی آن تلاش کنیم.

کد خبر 599886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.