بازیگر نقش عاطی در سریال یاغی کیست؟ + بیوگرافی، سن و همسر آبان عسکری

آبان عسکری بازیگر، نویسنده و تهیه کننده سینما، تلویزیون و تئاتر است که در سریال یاغی در نقش عاطفه خواهر جاوید حضور دارد و در این فیلم با نام عاطی شناخته می شود.

به گزارش ایمنا، آبان عسکری بازیگر فیلم‌هایی چون یاغی، شنای پروانه، حوالی پاییز، پرستاران، هشت و نیم دقیقه و… متولد سال ۱۳۶۰ و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر است. او با بازی در فیلم شنای پروانه به شهرت رسید و علاوه بر بازیگری، به عنوان نویسنده و تهیه کننده نیز در بسیاری از فیلم‌ها حضور دارد.

بیوگرافی آبان عسکری

آبان عسکری بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما و فارغ التحصیل رشته تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است. وی علاوه بر بازیگری در بسیاری از فیلم‌ها به عنوان نویسنده یا تهیه کننده حضور داشته است و سابقه کارگردانی را نیز در رزومه خود دارد. او نویسندگی فیلم کوتاه بچه خور به کارگردانی محمد کارت را برعهده داشت که این فیلم جوایز متعددی کسب کرد.

سن آبان عسکری

آبان عسکری در پنجم اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در شهر تهران به دنیا آمد و اکنون ۴۱ سال دارد.

ازدواج و همسر آبان عسکری

محمد کارت همسر آبان عسکری، بازیگر نقش عاطی در سریال یاغی است. محمد کارت متولد ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز است که بازیگر، کارگردان و تهیه کننده توانای سینما و تئاتر بوده و کارگردانی سریال یاغی، شنای پروانه و مستندهای ذره بین، سمفونی مرگ، خون مردگی، بختک و… را به عهده داشته است. وی جوایز بسیاری در زمینه بازیگری و کارگردانی کسب کرده و در بسیاری از جشنواره‌ها به عنوان داور حضور داشته است. آبان عسکری و همسرش محمد کارت هنوز فرزندی ندارند.

بازیگر نقش عاطی در سریال یاغی کیست؟ + بیوگرافی، سن و همسر آبان عسکری

فعالیت بازیگری آبان عسکری

آبان عسکری فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۸ با بازی در نمایش‌های تئاتر آغاز و در نمایش‌هایی چون خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود به کارگردانی قطب الدین صادقی، مترسک به کارگردانی مهرداد خامنه و فیروزه به کارگردانی بهزاد فراهانی نقش آفرینی کرد. وی در سال ۱۳۹۴ با حضور در فیلم هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی اولین فعالیت خود در تلویزیون را تجربه و پس از آن در سریال‌هایی مانند روزگار، پرستاران و حوالی پاییز ایفای نقش کرد. آبان عسکری در سال ۱۳۹۸ با بازی در فیلم سینمایی شنای پروانه پا به عرصه سینما گذاشت. از جمله کارهای سینمایی آبان عسکری می‌توان به فیلم‌های سینمایی سوفی و دیوانه، مات و فیلم تجربی لاوراتوار اشاره کرد. می‌توان گفت که حضور در فیلم شنای پروانه باعث شناخته شدن این بازیگر با استعداد شد و به دنبال آن حضور در سریال یاغی به محبوبیت بیشتر وی کمک کرد.

آبان عسکری در یاغی

آبان عسکری در فیلم یاغی که از کارهای جدید همسرش است در نقش عاطفه قنبرزاده خواهر جاوید (با بازی علی شادمان) نقش آفرینی می‌کند. او در این فیلم با نام عاطی شناخته می‌شود و نقش خواهری که همواره پشت و پناه برادرش است را بازی کرده است. داستان فیلم یاغی از رمانی به نام سالتو الهام گرفته شده و بازیگران توانای زیادی همچون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، علی شادمان، نیکی کریمی، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی و … در آن حضور دارند.

آبان عسکری در شنای پروانه

فیلم شنای پروانه در ژانر اجتماعی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که کارگردان آن محمد کارت و تهیه‌کننده رسول صدرعاملی است. آبان عسکری در این فیلم نقش شبنم، همسر حجت با بازی جواد عزتی را ایفا کرده است.

اسم ساز عاطی در فیلم یاغی

آبان عسکری بازیگر نقش عاطی در سریال یاغی ساز هنگ درام می‌نوازد که نوعی ساز کوبه ای با نام اصلی آن هنگ است و در زبان انگلیسی به آن هنگ درام گفته می‌شود. ساز هنگ درام در سال ۲۰۰۰ توسط یک خانم و آقای آلمانی در کشور سوئیس ساخته شد.

بازیگر نقش عاطی در سریال یاغی کیست؟ + بیوگرافی، سن و همسر آبان عسکری

آبان عسگری در هشت و نیم دقیقه

سریال هشت و نیم دقیقه در سال ۱۳۹۴ به کارگردانی شهرام شاه حسینی ساخته شد. آبان عسکری در این سریال در کنار بازیگرانی چون شبنم قلی خانی و سام درخشانی، بهرنگ علوی، آشا محرابی، مزدک رستمی، الهه حصاری و … ایفای نقش کرده است.

فیلم‌های سینمایی آبان عسکری

نام فیلم کارگردان سال تولید
شنای پروانه محمدکارت ۱۳۹۸
مات صبا کاظمی ۱۳۹۴
سوفی و دیوانه مهدی کرم پور ۱۳۹۴

فیلم‌های کوتاه آبان عسکری

  • فیلم کوتاه مسکوت، به کارگردانی محمد ثریا، ۱۳۹۶
  • فیلم کوتاه بچه خور، به کارگردانی محمد کارت ۱۳۹۷

نمایش‌های تئاتر آبان عسکری

  • فیروزه
  • خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود
  • مترسک

فیلم‌های تلویزیونی آبان عسکری

نام فیلم کارگردان سال تولید
حوالی پاییز حسین نمازی ۱۳۹۷
روزگار سیامک صرافت و سهیل سلیمی ۱۳۹۷
سریال هشت و نیم دقیقه شهرام شاه حسینی ۱۳۹۵
سریال پرستاران علیرضا افخمی، محمودرضا تخشید، شهرام شاه‌حسینی ۱۳۹۵

فیلم‌های نمایش خانگی آبان عسکری

  • سریال یاغی، به کارگردانی محمد کارت، ۱۴۰۱
کد خبر 599880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.