مشکل آب همدان از سد تالوار تامین می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار با دهیاران زنجان، گفت: شورای عالی آب در دولت تشکیل شده و در این راستا مشکل تامین آب همدان نیز از محل سد تالوار تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد حسینی امروز _ چهارم شهریورماه_ طی سفر یک روزه به استان زنجان، در دیدار مردمی و نشست با دهیاران با بیان اینکه رئیس جمهور دولت سیزدهم در سفر به استان‌ها رکورد ثبت کردند و در راستای محرومیت‌زدایی و عدالت تلاش می‌کنند، اظهار کرد: فرمان تشکیل جهاد سازندگی توسط امام در همان ماه‌های اول نشان از اهتمام انقلاب اسلامی به این امر است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی دولت مرکزی هیچ توجهی به روستاها نداشت، گفت: امام وقتی محرومیت را در روستاها می‌دید اشک از چشمانش سرازیر می‌شد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شورای عالی جهاد تشکیل شده و رئیس‌جمهور به این موضوع تاکید دارند و خدمت و محورهای دولت محرومیت زدایی است، تصریح کرد: با توجه به آمایش سرزمین توجه به نقاط محروم در نقطه توجه است.

وی تاکید کرد: در ابتدا شروع به کار دولت سیزدهم، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند شرایط دشواری پیش روی شماست و در اولین سفر رئیس جمهور بحث تأمین آب خوزستان مورد توجه قرار گرفت.

حسینی اضافه کرد: در دولت گذشته کمتر از ۵۰ درصد کارها انجام شده بود و باید به پنج میلیون نفر آب رسانی می‌شد و شهریور امسال مشکل آب خوزستان که حرکت لاک پشتی داشت رفع شد.

وی با اشاره به مشکل آب همدان که طی سفر مقام معظم رهبری مصوب شده بود، گفت: قرار بود مشکل آب آن همدان از سد تالوار تأمین شود که تاکنون محقق نشده است و درصدد تأمین آب این استان هستیم. در برخی از استان‌ها انتقال آب از دریا شروع شده و در استان شما هم اقدامات خوبی در بحث آبرسانی به روستاها اجرا شده و بنده هم پیگیر تخصیص به موقع اعتبارات خواهم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در مدت باقی مانده از عمر دولت مشکلات تلمبار شده برخی از نقاط کشور را مرتفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت شورای عالی آب را تشکیل داده است و باید در تغییر نوع کشت و شیوه‌های مختلف آبیاری درصدد رفع این مشکل باشیم، افزود: دولت برای خدمت به مردم تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به بحث امنیت غذایی و جنگ اوکراین، گفت: در حال حاضر هفت میلیون تن گندم در انبارهای کشور وجود دارد.

کد خبر 599767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.