دردسرسازی آمریکا این بار برای جوکوویچ!

در بسته‌ خبری این هفته ورزش جهان،‌ خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران در خصوص انتخاب شدن به عنوان سرآنالیزور جام ملت‌های فوتسال آسیا گفت: بر اساس نامه‌ای که از سوی AFC ارسال شده من به عنوان سر آنالیزور مسابقات جام ملت‌های آسیا در کویت انتخاب شدم که مهرماه برگزار می‌شود.

* مسعود رستگار قهرمان جودوی ناشنوایان جهان درباره دست‌فروشی اش در کرمانشاه گفت: مردم عزیز بعد از انتشار کلیپ دست‌فروشی من خیلی لطف داشتند. متأسفانه عده‌ای از مسئولان ورزش با من در تماس بودند و عکس گرفتند و قول‌هایی دادند تا استخدام شوم، اما این اتفاق رخ نداد. حتی اعلام کردند که من در شهرداری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستم، اما این موضوع درست نیست و من در حال دست‌فروشی هستم.

* در حالی که قرار است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هشتم شهریورماه برگزار شود علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال خواست در خصوص برخی اقداماتش توضیحاتی را ارائه کند.

* فدراسیون قایقرانی ایران پس از یک وقفه ۸ ساله دوباره به عضویت انجمن کلاس آپتیمیست فدراسیون جهانی سیلینگ (IODA) درآمد. فدراسیون قایقرانی کشورمان پس از عدم پرداخت حق عضویت از سال ۲۰۱۴ از عضویت انجمن جهانی این کلاس خارج شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته، فدراسیون قایقرانی ایران مجدداً به عضویت انجمن جهانی این کلاس درآمد.

* با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و پیگیری‌های مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه و انجام مذاکرات فشرده، توافقات لازم با باشگاه ورزشی پورتیمونزه و همچنین پیام نیازمند انجام شده و او به سپاهان پیوست.

* بنابر اعلام وزارت ورزش و جوانان، با هدف افزایش تحرک بدنی، تندرستی افراد جامعه و جبران کم تحرکی شدید ناشی از بیماری کرونا و همچنین افزایش بهره‌وری و چابک شدن فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون آمادگی جسمانی با طی مراحل قانونی مستند به جز ۱۱ بند الف ماده ۴ قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان و مطابق با آئین نامه اجرایی این بند با تأیید شورای صدور و لغو مجوزهای فدراسیون‌ها و سبک‌های ورزشی و تأیید نهایی وزیر ورزش و جوانان تشکیل شد.

* ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد، شورای صدور رأی ایران نادو ۲ ورزشکار رشته‌های دوومیدانی و کوراش را به ترتیب ۷ و ۸ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

* در پی شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر غرامت آموزش سعید کریمی، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

* با حضور احمد شکاری، رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام کاشان در فدراسیون و نشستی که او با عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون، رضا فیروزی نایب رئیس فدراسیون و فرشید سلطانی رئیس انجمن پاورلیفتینگ ایران و رئیس فدراسیون آسیا داشت، تفاهم نامه میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان به امضا رسید. بر همین اساس مقرر شد دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاه‌های جهان از تاریخ هفدهم لغایت بیست و دوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی شهر کاشان برگزار گردد.

* رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا - اقیانوسیه، از دیروز پنج‌شنبه سوم شهریور آغاز شده و به همین خاطر فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) رنکینگ تیم‌های حاضر در این مسابقات را اعلام کرد. در این رده‌بندی که بر اساس قدرت و شانس تیم‌ها برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۳ اعلام شده است، تیم ملی ایران نسبت به پنجره سوم انتخابی‌ها با ۲ پله سقوط در رتبه ششم قرار گرفته است.

* مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدمینتون به صورت وبینار و حضوری به ریاست محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع اعضا رأی دادند تا محمدرضا پوریا به عنوان رئیس فدراسیون به فعالیتش ادامه دهد و قرار شد بعد از انتخابات کمیته او به عنوان سرپرست انتخاب شود.

* نشریه فوتبال ۳۶۵ پرتغال خبر داد که شورای انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال (FPF) مجازات یک ماه محرومیت ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق موریرنیزه را به دلیل اظهاراتی که در مورد یک سرباز ارتش پرتغال در ماه‌های گذشته انجام داده را تأیید کرد.

* مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا قوانین سفرهای بین‌المللی را به‌روزرسانی کرد تا مانع از سفر نواک جوکوویچ به این کشور و شرکت در تنیس آزاد آمریکا شود. سازمان برگزاری این گرنداسلم برجسته تنیس حرفه‌ای مردان جهان نیز دو روز قبل پوستر رسمی این مسابقات را بدون قرار دادن تصویری از نواک جوکوویچ منتشر کرد.

* تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین رنکینگ فیفا، یک پله صعود کرد و در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفت. جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان، از سوی فیفا اعلام شد که ایران با ۱۵۵۸.۶۴ امتیاز و یک پله صعود نسبت به قبل، در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفت. تیم کشورمان در این رده‌بندی بالاتر از تیم‌های مطرحی، چون مراکش، صربستان، لهستان، شیلی، نیجریه، مصر و ترکیه قرار دارد.

* مراسم برترین بازیکن سال ۲۰۲۱/۲۰۲۲ نیز برگزار شد و کریم بنزما، کاپیتان رئال مادرید که این فصل به همراه کهکشانی‌ها لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و سوپر جام اروپا را فتح کرده بود به عنوان برترین بازیکن یوفا انتخاب شد.

کد خبر 599732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.