چهار مگاووات به ظرفیت تولید برق استان اضافه شد

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: در چند روز اخیر، چهار مگاووات توسط نیروگاه‌های مقیاس کوچک به ظرفیت تولید برق استان اضافه شده است.

سیدمحمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر نیروگاه تعطیل در استان اصفهان نداریم و نیروگاه‌های غیرفعال استان نیز در وضعیت تعمیرات(overhaul)هستند؛ راندمان این نیروگاه‌ها نزدیک به ۸۰ درصد است.

وی افزود: قیمتی که وزارت نیرو برق را از بخش خصوصی خریداری می‌کند، بالاست و این باعث می‌شود انگیزه خوبی برای تولیدکنندگان برق ایجاد شود.

سخنگوی صنعت برق اصفهان ادامه داد: در چند روز اخیر چهار مگاوات برق به ظرفیت تولید برق استان، توسط نیروگاه‌های مقیاس کوچک اضافه شده است.

نوحی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در استان ۱۱۲ مگاوات است، گفت: ۹۰ مگاوات از این ظرفیت، تولید می‌شود و این در صورتی است که در نیروگاه‌های پراکنده یا مقیاس کوچک سرمایه گذار خارجی وجود ندارد و تمام سرمایه‌گذاران این نیروگاه‌ها، ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه قرار داد دو جانبه‌ای بین نیروگاه‌هایی که قرارداد ۱۰ ساله تولید برق آن‌ها به اتمام رسیده است و صنایعی که قصد دارند، برقشان را از این نیروگاه‌ها تأمین کنند، بسته شده است، گفت: این قرارداد به عنوان کمکی است از سوی صنعت برق به صنایع.

سخنگوی صنعت برق اصفهان تصریح کرد: به همان میزان برقی که صنایع از این نیروگاه تأمین کنند، شامل برنامه خاموشی و مدیریت بار در تابستان قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 599719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.