قرآن کریم، راه حل تمام مشکلات بدون راهکار است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در نایین گفت: راه حل تمام مشکلات و معضلاتی که برای آن راهکاری یافت نشده، قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در این جلسه اظهارکرد: امروز بیشترین دستور کار جلسه با توجه به روز جهانی مسجد و دهه بزرگداشت نماز و ترویج فرهنگ نماز که از آن عبور کردیم، موضوع مسجد بود که به منظور برنامه ریزی حضور نوجوانان و جوانان در مسجد و تغییر کارکردهای آن، مقرر شد جلسه‌ای با حضور ائمه جمعه و مسئولین بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد و خادمان و هیئت امنا جهت بررسی روند این مهم، برگزار شود.

وی به بررسی مشکلات کشور و راه حل‌های آن پرداخت و عنوان کرد: دو موضوع اساسی در کشور به معضل تبدیل شده که راهکاری برای آن نتوانسته‌ایم پیدا کنیم، اما می‌توانیم دوای تمام دردها را علی‌رغم نبود راهکارهای دنیوی در قرآن کریم جست‌وجو و اجرایی کنیم. در باب فضای مجازی مشکل و معضلات بسیار است که در کلام رهبر انقلاب این موضوع با تاکید بسیار یاد شده است و باید با جدیت توسط قشر مذهبی دنبال شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اقامه نماز را راه حل برخورد با معضلات و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: دغدغه و استرس و اضطراب در سطح جامعه وجود دارد که کمتر دلیل این مسئله را متوجه می‌شویم اما یاد و ذکر خداوند و اقامه نماز برای رفع تمامی اضطراب‌ها را گام برداریم.

رنجبر در پایان گفت: ارزیابی برگزاری نماز در دستگاه‌ها در سامانه سجاده از اوایل مهرماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود که با اطلاع از پیشینه دینی و مذهبی شاخص شهرستان نائین، انتظار گزارش عملکرد بسیار خوبی را داریم.

در ادامه محسن فیروزی، فرماندار شهرستان نائین در این جلسه اظهار کرد:در شهرستان نائین با کمک حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز، برگزاری نماز جماعت در روستاها و شهرهای پرجمعیت اطراف شهر نائین مثل انارک، چوپانان و مزرعه امام و دیگر شهرها برقرار شد.

وی افزود: با توجه به قرارگیری شهرستان نائین در چهارراه ارتباطی باید در ورودی شهرهای این شهرستان، امکانات برگزاری نماز فراهم شود.

حمید شهریاری، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان نائین در این جلسه به بیان مشکلات برگزاری نماز و برنامه‌ها و مراسم با موضوع نماز در مساجد توسط مدارس پرداخت و گفت: در برگزاری مراسم و برنامه‌های مدارس در موضوع نماز و طرح‌های مذهبی در مساجد، مسئولین برگزاری مراسم برای برگزاری در مسجد باید با هفت خوان رستم رو به رو و در این بین ارتباط با خادمین مساجد سخت و زمان بر است.

به گزارش ایمنا، با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا در ادارات شهرستان نائین نیز برگزاری نماز جماعت شکل گرفته است و امید است با بازگشایی سال تحصیلی، اطلاع رسانی‌های لازم جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌های سطح شهرستان صورت گیرد.

همچنین در این نشست به برگزاری هرچه بهتر و بیشتر نماز جماعت و آموزش احکام واجب به دانش آموزان، دانشجویان و مردم و مشکلات برگزاری نماز در اماکن و مساجد شهر و مساجد بین راهی نیز پرداخته شد.

کد خبر 599687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.