گاوداری ۶ هزار رأس دام شیری در گلپایگان افتتاح می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: گاوداری ۶ هزار رأس دام شیری به زودی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و روزانه ۵۰ تن شیر در شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر مسعود شهبازی امروز- پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۱- در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، اکنون تمام نانوایی‌های شهرستان گلپایگان مجهز به دستگاه کارت‌خوان هوشمند شدند.

وی افزود: در راستای ارتقای کیفیت نان؛ برای نانوایان شهرستان جلسات آموزشی به صورت تئوری و چهره به چهره برگزار کردیم؛ در آینده نزدیک اصلاح یارانه نان اجرا خواهد شد. اجرای این کار بسیار مهم و حساس است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در حوزه تنظیم بازار، نظارت بر قیمت کالاهای مورد نیاز از قبیل روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ و برخی کالاها برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده تا کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

شهبازی از افتتاح نمایندگی تراکتور سازی در شهرستان گلپایگان خبر داد و افزود: پس از ۲۰ سال انتظار دیرینه صاحبان تراکتور این مهم انجام شد، از این پس صاحبان تراکتور برای خرید لوازم جانبی و کار تعمیرات و خرید سهمیه مورد نیاز خود به خارج شهرستان مراجعه نخواهند داشت.

وی از افزایش سه هکتار فضای کشت‌های گلخانه‌ای در شش ماهه گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: دو واحد گلخانه‌ای به مساحت ۱.۵ هکتار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به افزایش برداشت گندم و جو و کلزا در شهرستان افزود: در سال زراعی جاری ۱۶۸۰۰ تن جو، ۲۱۹ تن کلزا، و ۶۶۵۰ تن گندم برداشت شده است.

شهبازی از تحویل ۲۸۰ هکتار اراضی کشاورزی به مردم کوچری پس از ۱۶ سال خبر داد و افزود: اراضی واگذار شده به مردم کوچری به صورت رسمی در دفتر خانه استاد رسمی شهرستان به ثبت رسید؛ همچنین ۸ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب دیده شده تا از حقابه سد استفاده کنند.

وی گفت: در حوزه زیربنایی؛ بازسازی و لایروبی قنوات روستاهای پشت کوه، وانشان؛ در؛ صحرای عربستان، شورچه و مرغ و هرستانه انجام شده و برای بازسازی هر قنات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به تولیدات دامی شهرستان، گفت: گاوداری ۶ هزار رأس دام شیری نصر اصفهانی یا شرکت سامان به زودی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و روزانه ۵۰ تن شیر در شهرستان تولید می‌شود؛ سال گذشته نیز گاوداری پرواری این شرکت با اشتغالزایی ۸۰ نفر افتتاح شد.

شهبازی گفت: در مردادماه امسال سیل اخیر در منطقه پشت کوه و روستای تیکن و گلشهر و فاویان ۶ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی و جاده‌ها و دامداری‌ها و استخر و کانال‌ها خسارت وارد کرد، امیدوارم با پرداخت غرامت جبران خسارت شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی سال جاری جهاد کشاورزی با چهار برابر افزایش به ۶.۵ میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور و استاندار اصفهان به گلپایگان برای جهاد کشاورزی گلپایگان ۷۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان تصریح کرد: در بخش امور اراضی در شش ماهه گذشته در دو مرحله هشت مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شده است.

کد خبر 599671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.