کاهش قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برخی کشورها

شرکت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک اعلام کرده که هزینه اشتراک این سرویس برای کاربران ساکن برخی کشورها با کاهش روبرو شده است. آنگونه که SpaceX بیانیه داده، به نظر می‌آید این کاهش قیمت در برخی از کشورها مانند شیلی و برزیل به بیش از ۵۰ درصد نیز برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رونمایی از مک و آیپد جدید اپل، ساخت ویدئو 3D توسط هوش‌مصنوعی، افزایش یافتن تبلیغات نرم‌افزار Outlook، قابلیت جدید واتس‌اپ، عینک هوشمند به کمک پرستاران می‌آید، ایلان ماسک در مسیر توسعه پروژه تراشه مغزی، رکوردشکنی تاشوهای جدید سامسونگ، تبدیل زباله به طلا، حافظه SSD جدید سامسونگ با سرعت ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه معرفی شد، کاهش قیمت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک در برخی از کشورها و ویژگی‌های گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

رونمایی از مک و آیپد جدید اپل

مارک گارمن، افشاگر شناخته‌شده رسانه بلومبرگ که اخیراً پیش‌بینی‌هایی درباره رویدادی اپل در ماه اکتبر مطرح کرده است البته هنوز به صورت رسمی تأیید نشده، اما افشاگران زیادی باور دارند که اپل یک ماه پس از رونمایی آیفون‌های جدید رویداد دیگری برگزار می‌کند.

ساخت ویدئو 3D توسط هوش‌مصنوعی

شبکه عصبی «دیپ مایند» (Deepmind) گوگل اکنون قادر به ساختن ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای از یک تصویر واحد است. نام این ابزار جدید Transframer است که می‌تواند با استفاده از یک عکس ویدئو ایجاد کند؛ این ابزار در ابتدا اجزا و اشیای مختلف تصویر را شناسایی می‌کند و پس از تجزیه و تحلیل آن با استفاده از تصاویر زمینه‌ای براساس حجم عظیمی از داده‌های آموزش دیده شده شکل اشیا را از زوایای گوناگون تشخیص می‌دهد.

تبلیغات نرم‌افزار Outlook افزایش یافت

مایکروسافت به‌تدریج تبلیغات بیشتری به Outlook در اندروید و iOS اضافه کرده است. تبلیغاتی که مایکروسافت نشان می‌دهد به‌شکل سردرگم‌کننده‌ای مشابه ایمیل‌های عادی است. شرکت «ردموندی» با این کار می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد، اما اضافه کردن تبلیغات به اپلیکیشن‌ها همیشه با انتقاد کاربران همراه بوده است.

قابلیت جدید واتساپ

پس از انتشار برخی بهبودها در قسمت استاتوس واتساپ، مانند توانایی واکنش به به‌روزرسانی‌های وضعیت با انتخاب یکی از هشت ایموجی موجود، این پیام‌رسان اکنون قابلیت مشاهده به‌روزرسانی‌های وضعیت در فهرست چت را به برخی از آزمایش‌کنندگان خوش شانس نسخه بتای اندروید ارائه می‌دهد.

عینک هوشمند به کمک پرستاران می‌آید

سرویس سلامت همگانی انگلیس از توسعه عینک‌هایی خبر داده است که پرستاران می‌توانند هنگام بازدید خانگی از بیماران آن را استفاده کنند تا به راحتی اطلاعات بیماران را با دیگر همکاران خود در بیمارستان به اشتراک بگذارند تا دیگر نیاز نباشد بیماران برای ویزیت یا مشاوره به بیمارستان مراجعه کنند. این هدست واقعیت مجازی می‌تواند اطلاعات حاصل از قرار ملاقات را مستقیماً به سوابق الکترونیکی فرد در بیمارستان منتقل کند تا میزان مراجعه بیماران به بیمارستان کاهش پیدا کند.

ایلان ماسک در مسیر توسعه پروژه تراشه مغزی

ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت نوپای (استارت‌آپ) رابط مغز-رایانه (BCI) سی‌ویکم اکتبر مراسمی با عنوان «نشان بده و بگو» برگزار خواهد کرد؛ این مراسم بعد از رونمایی از میمونی که سال گذشته با استفاده از ذهن خود قادر به انجام بازی‌های ویدئویی بود، بسیار مهم محسوب می‌شود. این میلیاردر حوزه فناوری پیش از این گفته بود که نخستین آزمایش‌های انسانی فناوری تراشه مغزی، زمانی در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. در اوایل سال جاری نیز، نورالینک یک آگهی شغلی برای «مدیر کارآزمایی بالینی» منتشر کرد که انتظار می‌رود اولین افراد مورد آزمایش، افرادی باشند که از ناتوانی حرکتی رنج می‌برند.

رکوردشکنی تاشوهای جدید سامسونگ

گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار که در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ معرفی شد، رکوردهای پیش‌فروش بازار کره جنوبی را شکست. گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار از لحاظ فروش نسبت به تاشوهای نسل ۲۰۲۱ این شرکت عملکرد بهتری داشته و در کمال تعجب به میانگین پیش‌فروش روزانه بالاتری نسبت به سری پرچم‌دار گلکسی S22 رسیده است.

تبدیل زباله به طلا

دانشمندان دانشگاه منچستر، دانشگاه تسینگ‌هوا و آکادمی علوم چین نشان داده‌اند که گرافن می‌تواند این نقش را ایفا و امکان استخراج طلا از زباله‌های حاوی مقادیر کمی طلا (تا میلیاردم درصد) را فراهم کند.

محققان گرافن را به محلولی حاوی طلا اضافه کردند و پس از چند دقیقه، طلای خالص روی صفحات گرافن ظاهر شد بدون اینکه مواد شیمیایی یا انرژی ورودی دیگری در آن دخیل باشد. پس از این توانستند طلای خالص را با سوزاندن گرافن به سادگی استخراج کنند.

نتایج این تحقیق که در Nature Communications منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک گرم گرافن می‌تواند برای استخراج نزدیک به دو گرم طلا کافی باشد.

حافظه SSD جدید سامسونگ با سرعت ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه معرفی شد

سامسونگ به‌تازگی از نسل بعدی حافظه‌های SSD خود با نام Pro 990 رونمایی کرد. طبق گفته‌های سامسونگ این حافظه پرچم‌دار از سرعت بسیاری برخوردار است و در مصرف انرژی نیز بهینه عمل می‌کند. به اعتقاد سامسونگ این حافظه‌ها تا زمانی که فناوری PCIe 4.0 همکاری کند، سریع خواهد بود.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد به‌زودی از SSD با فناوری PCIe 5.0 رونمایی کند، اما در حافظه‌های جدید این شرکت خبری از چنین فناوری نیست و به گفته سامسونگ هیچ‌یک از حافظه‌های SSD موجود نمی‌تواند با چنین فناوری سریع‌تر از این حافظه عمل کند.

کاهش قیمت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک در برخی از کشورها

شرکت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک اعلام کرده که هزینه اشتراک این سرویس برای کاربران ساکن برخی کشورها با کاهش روبرو شده است. آنگونه که SpaceX بیانیه داده، به نظر می‌آید این کاهش قیمت در برخی از کشورها مانند شیلی و برزیل به بیش از ۵۰ درصد نیز برسد.

پیش از این اسپیس ایکس اعلام کرده بود که پوشش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استار لینک در ۳۲ کشور در نقاط مختلف دنیا در دسترس است. اکنون به نظر می‌آید شرکت اینترنت ماهواره‌ای متعلق به ایلان ماسک برای افزایش قدرت خرید کاربران راضی شده تا قیمت‌ها را کاهش دهد.

ویژگی‌های گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D

شرکت ایسوس برای معرفی جدیدترین گوشی‌های سری ROG خود تا ماه جولای منتظر ماند تا بتواند سری شش این پرچم‌داران را با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه کند. ظاهراً این شرکت قصد دارد نسخه جدید این گوشی‌ها را با تراشه‌ای متفاوت رونمایی کند. گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D با مشخصاتی مانند نسخه اصلی این دستگاه از جمله نمایشگرهای ۱۶۵ هرتزی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات عرضه خواهد شد.

قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟

به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد بار دیگر یکی از قابلیت‌هایی را که در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی ارائه می‌شود کپی کند؛ این بار از شبکه اجتماعی BeReal کپی کرده است. BeReal که به‌تازگی به شدت مورد توجه قرار گرفته، شبکه اجتماعی است که از کاربران می‌خواهد روزی یک بار تصویری از خود به اشتراک بگذارند. در صورتی که کاربر پست منتشر نکند، نمی‌تواند پست‌های دوستان خود را ببیند.

اسکرین‌شات‌هایی از اینستاگرام در دسترس قرار گرفته شده است که به قابلیت جدید مشابه BeReal اشاره دارد. در این اسکرین‌شات مشاهده می‌شود که اینستاگرام از کاربر می‌خواهد به چالش‌های IG Candid ملحق شود. در توضیحات آن این‌گونه نوشته شده است: «هر روز در زمانی متفاوت نوتیفیکیشنی دریافت کنید و در عرض دو دقیقه عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید.»

BeReal که در سال ۲۰۲۰ میلادی بنیان‌گذاری شد، توانسته است در بین افراد نوجوان به محبوبیت چشم‌گیری دست پیدا کند. این شبکه اجتماعی کاربران را مجبور می‌کند همزمان با هم پست‌هایشان را به اشتراک بگذارند. همان‌طور که از نام BeReal مشخص است، به دنبال این است که کاربران خود واقعی‌شان را نشان دهند. این پلتفرم در ماه‌های اخیر توانسته است سرمایه زیادی جذب کند و پیش‌بینی می‌شود که روند رشد کاربران این شبکه اجتماعی ادامه‌دار باشد.

کد خبر 599664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.