نماینده‌های ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شهرها را تبدیل به دارالجهاد کنند

امام جمعه کاشان گفت: نماینده‌های ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شهرها را تبدیل به دارالجهاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با هفته دولت نمایندگان ولی فقیه از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و بندرعباس روز پنج شنبه نشستی تخصصی و گردهمایی برگزار شد. این درحالی است که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان و همچنین استقبال چندتن از مسئولین این شهرستان نشست هم اندیشی نمایندگان ولی فقیه استان‌ها منطقه دو در جهاد کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار رضا مظلومی رئیس جهاد کشاورزی کاشان با تبریک هفته دولت به سفیران امنیت غذایی اظهار کرد: در کاشان که شهر اولین‌ها است در برخی از محصولات همچنان در صدر هستیم که به عنوان مثال می‌توان از ماهیان زینتی، پرندگان زینتی نام برد و به دیگر محصولات چهار اقلیمی اشاره کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سعید حسینی ضمن تشکر از نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌های مختلف که کاشان برای نشست خود انتخاب کرده‌اند و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر، تصریح کرد: مسائلی از قبیل زکات، ذبح شرعی و بررسی چالش‌ها هدف از این نشست است و نمایندگان جهاد کشاورزی می‌توانند با میانجیگری مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

وی افزود: در جهاد تبیین بایست همدیگر را یاری کنیم و لازم است که خدمات نظام برای مردم تبیین شود و کاشان دارالعلم و دارالعرفان و دارالجهاد است و شهرها تبدیل به میدان جهاد شود.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: خداوند در سوره واقعه خود را زارع معرفی می‌کند و در آیه شریفه‌ای بیان شده است که: (أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ).

در این نشست حجت الاسلام حسینی مقدم نماینده ولی فقیه در دامپزشکی کشور حضور داشت و ضمن بررسی چالش‌های کشتار در کشتارگاه‌ها که شبانه روزی فقط در یکی از این کشتارگاه‌ها ده هزار ذبح شرعی انجام می‌پذیرد، گفت: تاکید بر غذای حلال و توجه به تغذیه سفارشی قرآنی است و ما در بازدیدهای شبانه که اغلب سر زده است اگر هنگام ذبح شرعی تخلفی را مشاهده کنیم بلافاصله متخلف را برکنار می‌کنیم و با احدی در مسئله غذای حلال و طیب تعارف نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مشاور عالی نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه نشست به سخنرانی پرداخت و اظهارکرد: مسائل قضائی در حال پیگیری و احیا است و حوزه نمایندگی قابلیت‌های مثبت فراوانی دارد و می‌کوشیم با روی کارآمد افراد متعهد، حوزه‌های نمایندگی را فعال‌تر از سابق نمائیم و اگر قرار بر حمایتی نیز باشد سعی بر این است که از افراد با عملکرد تراز انقلاب اسلامی را حمایت نمائیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون نماینده ولی فقیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت‌های حوزه‌های نمایندگی گفت: در حال برگزاری اردوهای مختلف هستیم که با استقبال خوبی رو به رو شده است و بانک اطلاعات فعالان قرآنی و عقیدتی و فرهنگی درحال تکمیل است و از ابتکارها جدید در حوزه‌ها حمایت می‌کنیم و فعالیت‌ها رو به افزایش کیفی و کمی است.

به گزارش ایمنا، در این نشست توسط نمایندگان ولی فقیه از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و بندرعباس که حجج الاسلام و المسلمین بختیاری، هاشمی، رجب پور، ظهرآبی، قائمی، زمانی، موسوی، محمودی حضور داشتند، بر گره گشایی از مشکلات اداری و مردمی تاکید شد و در اربعین پیش روی نیزمجموعه های تحت اشراف نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی حضور پر رنگی خواهند داشت.

گفتنی است همایش غذای حلال با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی دکتر سید جواد ساداتی نژاد بزودی برگزار می‌شود که مقدمات آن فراهم شده است و اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 599647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.