۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
تلفات تصادفات رانندگی کاهش یافت

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از روند کاهشی آمار کشته‌های حوادث ترافیکی طی دو دهه اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی در نشست رؤسای پلیس‌راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی و اطلاعات موجود در کشور، شاخص تخلفات رانندگی در ایران ۴/۱ و متوسط آن در دنیا ۶/۴ درصد است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان با ۲۰ سال پیش برابری می‌کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: شاخص تخلفات رانندگی در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ایران ۲۰ و متوسط آن در جهان ۱۸/۲ درصد است.

شهرکی تصریح کرد: این در حالی است که متوسط سالانه رشد جمعیت در ایران ۱/۴ و میزان رشد وسایل نقلیه ۸/۵ درصد بوده و میزان سفرها و تردد خودروها روندی افزایشی و تصاعدی داشته است.

وی با بررسی وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی در یک دهه اخیر در ایران، کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات را به طور متوسط ۲/۱ درصد و کاهش نرخ تصادفات برون‌شهری و روستایی را ۱/۱ درصد اعلام کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست گفت: هدفمندسازی هزینه‌کرد منابع یکی از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 599606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.